Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
NE nézz a lábad elé!
Újabb német technikai érdekesség született. A Knight Rider sorozat önmagát irányítani képes autója megvalósulni látszik. A Berlini Szabad Egyetem diákjai professzorukkal kifejlesztettek egy szemmel vezérelhető autót -írja a Berliner Kurir.

Néhány éve már kifejlesztettek egy autót, amit iPhonen-nal lehetett irányítani. Most még többet akartak. Raul Rojas professzor és az ő tesztpilótája egy repülőtéren tesztelték a járművet. Működése egy kamerákkal felszerelt sisakon alapszik. A kamerák figyelik az emberi pupillák minden rezdülését, és ez alapján irányítják a járművet. A kamerák jele először a központi számítógépbe megy, mert az tartalmazza a kormányzás programját. Ezután a számítógép elektromos motort vezérel, ami a kocsi kormányművére van felszerelve. Érdekesség továbbá, hogy az autó csak akkor tud elgázolni valakit, ha azt a vezető tudatosan akarja. A kocsi elejére ugyanis egy kamerát szereltek, mely hetven méteres távolságban mindenre odafigyel.

„Egyelőre még kezdeti stádiumban van a technika" -mondta el Rojas professzor, hiszen még csak 50km/h-s sebességgel lett letesztelve, ez alatt képes az autó biztonságosan közlekedni. Törekszenek ugyan nagyobb sebességre is, és szeretnék forgalomban is kipróbálni.

Eddigi fejlesztésük költsége már meghaladta a 150 ezer eurót. A professzor tisztában van az autó képességeivel, és mint elmondta, még néhány évtizedet várat magára a debütálás. Ugyanis nagyon kell koncentrálni az irányra, amerre menni szeretnénk, és ez az ember fizikumát nagyon megterheli. Ráadásul kit vonnának felelősségre, ha az autó elgázol valakit? A programozót, a gyártót vagy a feltalálót?

Visszatérve a vezérléséhez, tolatni úgy lehet vele, hogy az ember, álló helyzetű járműnél a középső tükörbe pillant. Sok kérdést vet ez fel. Például: ha dugóban vagy a pirosnál belenézünk a tükörbe, mi történik? A legrosszabb eset pedig nagyrészt elkerülhetetlen, ha egy férfi vezeti az autót. Ugyanis a férfiak nagy gyakorisággal veszik szemügyre a mellettük elhaladó formás női idomokat...

Az autó pedig -mint tudjuk- arra kanyarodik, amerre nézünk. Itthon pedig szép hölgyekben nem szenvedünk hiányt. Ez viszont rengeteg balesetet jelent pechünkre...