Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A felkelő nap nem nyugszik
Japán, az elektronika fellegvára. Megtalálhatunk itt mindent, mi szem-szájnak ingere. A legújabb videojátékoktól a sín felett lebegő vonaton át a napokban megjelent elektromos taxiig. A szigetország is már évek óta nagy gondot fordít a környezetvédelemre, hiszen Tokió zsúfolásig tömött város mind emberek, mind autók terén. A tokiói taxik felelősek ugyanis a főváros légszennyezettségének húsz százalékáért -írja a stop.hu.

Hiszen az utcákon több, mint hatvanezer taxi közlekedik, amik napi átlagban akár háromszáz kilométert is megtesznek. Gondoljunk bele, ez a szám a forgalomban részt vevő autóknak csak a két százalékát teszi ki.

Egyelőre csak kísérleti céllal vágtak neki a kilencven napos próbának, és a japán energetikai hatóság az amerikai, elektromos autók és hálózatok ellátásáért felelős Better Place vállalattal közösen kivitelezett tervéhez a Nissan gyártotta a járműveket. Legfőbb ismérvük a többi elektromos autóhoz képest az, hogy nem kell utántöltésre megállni velük. Ugyanis olyan akkumulátorokat használnak, melyeket lemerülés esetén a nem hétköznapi üzemanyagkúthoz beállva egy gép pillanatok alatt kicserél úgy, hogy a vezetőnek ki sem kell szállnia járművéből.

A világ számos pontján alkalmaznak már elektromos járműveket kísérleti jelleggel, és egyelőre úgy tűnik, töretlen sikerrel veszik az akadályokat. A technológia tehát a jó irányba halad, és a többi autógyártó cég is hatalmas iramban fejleszti elektromos járművet. Németország, Anglia, Franciaország és Olaszország is tervezi az elektromos töltőállomások kiépítését, sőt a franciáknál már el is kezdték a munkálatokat. Tíz éven belül Európában is elterjedhet az elektromos meghajtás, és ha csak az ECO versenyeken elért helyezéseinket nézzük, bizonyosak lehetünk, hogy hazánk is lépéseket fog tenni a környezetbarát technika elterjedéséért.