Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Autós mámor
A május eleji autós programok említést érdemelnek. Kettőn közülük mi is jártunk. Az egyik a szocialista járművek kiállítása, a másik pedig a Hungaroringen megrendezett autós gyorsasági futam.
Szerencsére gyönyörű, napsütéses időnk volt szombaton. Már kilenc órakor tömve volt a Közlekedési Múzeum parkolója szebbnél szebb járművekkel.


Volt, aki autóval, volt, aki motorral érkezett. A motorosok sajnos idén is kevesen voltak, pedig biztos vagyok benne, hogy sokkal több szocialista motorkerékpár tulajdonos él kishazánkban. De amik kint voltak, gyönyörűek voltak. Az autók számában már nem volt hiány, rengeteg típust fedezhetett fel a közönség.

Többféle építési fajta volt jelen. Néhányan a tuningolt verziót erősítették, többen pedig az eredetiséget tartották szem előtt. Volt olyan is, aki teljesen eredeti, még a gyári állapotában állított ki autót, hiszen a rozsdás, ütött-kopott masinák patinásabbak, mint csillogó-villogó társaik. Nagy volt a tömeg a nézők között is, hiszen ki ne emlékezne a régmúlt idők kedvelt családi autóira, melyeket még apáink a sufniban bütyköltek nap mint nap.
Az igazi benzinszag, a kétüteműek füstje felidézte bennünk gyermekkorunk szép emlékeit, amint a Trabanttal, Wartburggal, Ladával, Skodával, Moszkviccsal tartottunk a döcögős M7-es autópályán a Balaton felé...

A Hungaroringen megrendezésre került versenyekről is ejtenék pár szót. Aki most kint volt a futamokon, különleges látványnak lehetett tanúja. A futamok ugyanis az európai pontversenybe is beleszámítottak, így nem véletlen, hogy rengeteg volt a külföldi versenyző. Igazi ínyencségek várták az érdeklődőket, akik még a boxokba is bemehettek, fényképezhettek, valamint bármelyik tribünről szemlélhették ingyen az eseményeket. A német túraautó bajnokság (DTM) néhány járműve is képviseltette magát, és aki közelebbről nézte a nagy túra autók versenyét, az bizony enyhébb halláskárosodást is szenvedhetett.

Többen is új autóval indultak, itt említeném meg Zentai Sándor a magyar kupasorozatban egyetlen, V8 Star Jaguarját, aminek hangjától már a szőr is felállt a hátunkon. Nagyon kemény küzdelmeket láthattunk, voltak ütközések, kicsúszások, műszaki hibák is szép számmal. Ám hazai versenyzőink mindent latba vetve (bár autóik technikai színvonala természetesen nem képes megközelíteni egy gyárilag fejlesztett versenygép színvonalát)) kitartóan küzdöttek a helyezésekért. Gratulálunk nekik és ezúton is szeretnénk további jó versenyzést és sok sikert kívánni a hátralévő versenyekre!