Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Népautó villany módra
Eddig is írtunk a sorozatgyártásba kerülő elektromos autókról, de még nem elégszer. Hiszen az övék a jövő, és talán borsos áruk mellett a jóval olcsóbb fenntarthatóság és persze a környezetvédelem kap helyet. A Volkswagen bemutatta az új, elektromos autóját, ami már prototípusként létezik, de sorozatgyártását majd csak három év múlva kezdik el (ellenben a 2020 környékére tervezett debütálással).

Nemrégiben egy taxit mutatott be a wolfsburgi cég, ám most családi autójáról is lerántotta a leplet - írja az A5.hu. Angela Merkel német kancellár is részt vett a bemutatón, ahol ismertették az autó paramétereit is.
A „Blue Motion" névre keresztelt jármű meghajtásáról egy 115 lóerős, és 270Nm forgatónyomatékot leadni képes villanymotor gondoskodik. A motor energiaellátásáról a csomagtartóban elhelyezett 26,5kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak majd. Sajnos a csomagtér mérete jelentősen lecsökkent, az autó súlya viszont több, mint kétszáz kilóval megnövekedett. Az autó egyébként 150 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, ami hasonló eddig bemutatott társaiéhoz.

Úgy tűnhet, hogy a megtehető kilométerek száma igen csekély, ám a villanyautók egyelőre inkább városi autónak készülnek. Egy Németországban végzett felmérés szerint a dolgozók majdnem fele kevesebb, mint tíz kilométert utazik a munkahelyéig, egyharmaduk pedig tíz és huszonöt kilométer közötti távot tesz meg nap, mint nap. Így elég valószínű, hogy a hatótávolság ilyen célokra bőségesen elég lesz.

A Golf valószínűleg már a hetedik generációs lesz az üzemben, és egyelőre tesztelés és finomhangolás céljára ötszáz darabot fognak legyártani belőle. A varázslatos ötszázas szám már jól ismert az autósportot kedvelők körében, hiszen több gyártónak is van olyan szériás autója, mely az alapmodellnél jóval erősebbre lett tervezve, és csak ötszáz darab készült belőlük azért, hogy a versenyeken indulni tudjanak, hiszen így teljesítik csak az ötszázas limitet. Lehet, hogy a Volkswagen is gondol hasonló célokra?
2010.05.18.