Környezetvédelem
Környezetvédelem cseh módra
Mindenki úgy spórol, ahogy tud és olyan megoldásokat alkalmaz, melyek a számára legkézenfekvőbbek. A nagy autógyártók közül most a Skoda is bemutatta környezetkímélőbb modelljeit. A Greenline II elnevezésre keresztelt Fabia Combi és Roomster a környezetbarát sorozat második generációs tagjai.
A gyár mérnökei jelen esetben nem az alternatív források felé fordultak, ők úgy gondolták, hogy a kisebb fogyasztás és a kibocsátott káros anyag tartalom is megoldás lehet a környezetvédelmi szabályozások teljesítése szempontjából. Az autókat tehát a legújabb fejlesztésű közös nyomócsöves rendszerrel szerelték fel -olvasható a Skoda honlapján.
A legújabb fejlesztésű motorjuk a három hengeres dízelmotor, amely 1,2 literes és ötvenöt kilowatt teljesítményt présel ki magából. A Fabia átlagfogyasztása 3,4 liter a Roomsteré 4,2 liter, szén-dioxid kibocsátásuk pedig 89 és 109 gr/km. Ez az erőforrás ugyanakkor megfelel az Euro 5-ös kibocsátási előírásoknak, így a koromszemcsék és nitrogénoxidok mennyisége is lecsökkent. Sebességváltójukon nem változtattak, az eddig megszokott ötsebességes manuális váltót kapták meg, így rugalmasságuk megmaradt.
Újító megoldásként említhetjük meg az automatikus leállítási és indítási rendszert. Ez akkor lép működésbe, ha a sofőr kiteszi üresbe a sebességváltót és lelép a kuplungról, mert ilyenkor a motort az elektronika leállítja. Abban a pillanatban, amikor a vezető újból kinyomja a kuplungpedált, a motor azonnal beindul. A rendszer célja itt is a fogyasztáscsökkentés. Nem is kis mennyiségről beszélünk, hiszen dugóban ülve akár egy literrel is kevesebbet fogyaszthat az autónk.
A másik újdonságuk az a rendszer, amely fékezésnél elektromos áramot táplál vissza az akkumulátorba, vagyis a mozgási energiát elektromos energiává alakítja. Ez a megoldás a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét csökkenti átlagosan három grammal kilométerenként. Ezen megoldások mellett újításnak vehető a sebességfokozat ajánlás, ami a gazdaságosság érdekében megmutatja a sofőrnek, hogy melyik fokozatot érdemes használni, valamint az áramvonalas alsó burkolatot és a kis gördülési ellenállású gumiabroncsot említhetjük még meg.