Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Ki húzza ki a dugót?
Mégis csak jön a dugódíj? Erre a kérdésre még nehéz lenne kielégítő választ találni, egy biztos, folyamatosan készítteti a tanulmányokat a Fővárosi Önkormányzat. Keresik a forrásokat, amellyel ki lehetne építeni a megfelelő infrastruktúrát. A várhatóan harminckilenc milliárd forintba kerülő beruházást a behajtási díjat fizető autósok két év alatt visszatérítenék.

A díjat már két éven belül be szeretnék vezetni. Folyamatosan készülnek a tanulmányok, melyek Európa több nagyvárosáéhoz hasonlóan fejlesztenék az infrastruktúrát mind autós, mind kerékpáros szempontból, valamint a tömegközlekedést is modernizálnák. Új parkolóhelyeket is létrehoznának, melyekkel az autósokat segítenék, hogy a városba érve átszállhassanak tömegközlekedési eszközre.
A forgalomcsillapítási zónák kialakítása a belvárost érintené. Többféle zóna megoldását vetették fel.

Megvalósítható lenne az M0-ás autóúton belülre tervezett zóna (ez eleve elvetélt ötlet, hiszen a körgyűrű melletti tömegközlekedés gyakorlatilag nulla, ehhez még a negyven milliárd is kevés lenne, és akkor még nem is beszéltem a Pesten lakó emberekről, akik ezek szerint csak újabb összegért használhatnák autóikat), valamint a Hungária körút és a Nagykörút határolna zónákat. A legjobb határnak a tanulmányok szerint a Hungária körút bizonyulna, így lenne legjobban csökkenthető a légszennyezettség.
A dugódíj a mindenkori BKV jegy árával megegyezne, természetesen az autó kibocsátásától illetve meghajtásától is függene. Tehát az autósnak még mindig megérné behajtani, hiszen ha valaki csak átszállással tudná elérni a munkahelyét, akkor már jóval többe kerülne a jegy, mint a dugódíj.

Azért kíváncsi lennék, hogy a Hungária körút mellett lakók hogyan közlekednének, hiszen most is van jó pár hidunk, amiből most is csak egyet újítanak fel, és a fővárost időnként totális káosz uralja. Mi lesz itt, ha csak két hidat fognak használni?
Majdnem elfelejtettem! Ha megvalósul néhány ábránd, a BKV 2013-tól minden budapestinek és ott tanuló diáknak ingyenes lesz. Vajh a dugódíj is követi?