Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
120 felett...
A MÁV Zrt. múlt heti igazgatósági gyűlésén jóváhagyták, hogy a MÁV- TRAKCIÓ Zrt. az Európai Unió TEN-T pályázatán elnyert kétmillió eurós összeggel ETCS 2. szintű fedélzeti rendszereket szereljen mozdonyaiba. Először is meg kell említenünk, hogy a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. az Unió TEN-T tenderére beadott egy pályázatot, mellyel meg is nyerte a tendert.

Összesen tehát kétmillió eurónyi összeg áll rendelkezésre, hogy a cég TRAXX és TAURUS mozdonyait ETCS (Europen Train Control System- Európai Vonatvezérlő Rendszer) rendszerekkel szerelje fel. Ezek a berendezések garantálják a szállítás biztonságát még a legszélsőségesebb esetekben is.

Az ETCS a vonatközlekedés biztonságos fenntartásáért felel, valamint az egyes pályaszakaszokon helytelenül megválasztott sebesség esetén képes be is avatkozni, mégpedig úgy, hogy lassít az üzemi fékkel, és ha kell a vészféket is használni tudja. Ezzel a berendezéssel az arra alkalmas pályákon a mozdonyok akár 120km/h -nál is nagyobb sebességgel is vontathatják a személyvagonokat.

A rendszer másik fontos célja a mozdonyok hatótávolságának növelése, hiszen ennek beszerelésével a mozdonyok teljesíteni tudják az Unióban előírt biztonsági szinteket, tehát nem kell lecserélni a határnál őket, hanem egész Nyugat-Európában közlekedhetnek. A kétmillió eurós összeg egyébként a cég harmincöt mozdonyának csak egy részére elég, az összes vontató ETCS-sel való felszerelése 13,5 euróba fog kerülni. A többi mozdony várhatóan 2012 végéig kapja majd meg a biztonsági rendszert.

Most már csak a pályakorszerűsítés várat magára, hiszen a nagy sebességű rendszer mit sem ér arra alkalmas pálya nélkül. Talán egyszer erre is sor kerül majd, és addig is örüljünk, hogy biztonságosabbá válik a vasúti közlekedésünk.