Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Buona giornata!

Olaszország. Napfény, tenger, pálmafák, különleges olasz autók. A temperamentumos nép szépérzéke az autógyártás terén az évtizedek alatt nagyon kifinomulttá vált. Ez persze szemet szúrt a többi gyártónak, legfőképpen a német Volkswagen konszernnek.



Az olaszok három dologban jeleskednek igazán. Az első természetesen a tészta. A második és harmadik kissé összemosódik; gondolok itt az erős sportautókra és a kivételes megjelenésükre. Nem csoda, hogy a német autógyár is többször együttműködött már az olaszok egyik legnagyobb dizájngyárával, az Italdesign Giugiaroval. Így születhettek meg a legendás autóik, például a Sirocco, a Passat, a Golf, természetesen az első generációt értve alatta.

 

A Volkswagen nagyban terjeszkedik, hiszen nyolc éven belül ő akar a világ legnagyobb autógyártója lenni, maga mögé utasítva a GM-et, és a jelenleg éllovas Toyotát. Akkorra remélhetőleg a gyárak kapuin évi tízmillió jármű fog kigördülni, legalábbis ezt szeretnék a konszern vezetői. Most valamivel több, mint hatmilliót gyártanak.

 

A gyártó egyik leányvállalata, a Lamborghini Holding S.p.A. –n keresztül vásárolta meg a neves tervezőüzemet, ahol jelenleg majdnem ezer alkalmazott dolgozik azon, hogy a különböző gyártók legújabb autóit a mai kor megfelelő köntösébe bújtassa. Ismerünk is néhányat a jelenlegi munkáikból: a Suzuki SX4, Alfa Romeo 159, Fiat Grande Punto. És persze nem mellesleg az évi százmillió eurós forgalom sem elhanyagolandó. Mostantól tehát a VW rendelkezik mindenfajta szellemi tulajdonnal és licenszekkel, az olasz cégnél ugyanis több, mint kilencven százalékos tulajdonosa lett az Italdesign-nak. A maradék tíz százalék a Giugiaro család kezében maradt. Apa és fia tovább irányíthatja cégét, annyi változással, hogy ezentúl a Volkswagennek dolgoznak majd.

 

Reméljük, a javukra válik, hiszen a Golf szériában a négyes óta nem igazán tudnak nagy sikereket elérni, mármint ami a szépséget illeti. Talán ez majd ad nekik egy kis lökést, és sikerül megvalósítani a tízmilliós álomhatárt. Csak a megszokott minőség és megbízhatóság rovására ne menjen.