Olaszország. Napfény, tenger, pálmafák, különleges olasz autók. A temperamentumos nép szépérzéke az autógyártás terén az évtizedek alatt nagyon kifinomulttá vált. Ez persze szemet szúrt a többi gyártónak, legfőképpen a német Volkswagen konszernnek.
Az olaszok három dologban jeleskednek igazán. Az első természetesen a tészta. A második és harmadik kissé összemosódik; gondolok itt az erős sportautókra és a kivételes megjelenésükre. Nem csoda, hogy a német autógyár is többször együttműködött már az olaszok egyik legnagyobb dizájngyárával, az Italdesign Giugiaroval. Így születhettek meg a legendás autóik, például a Sirocco, a Passat, a Golf, természetesen az első generációt értve alatta.
A Volkswagen nagyban terjeszkedik, hiszen nyolc éven belül ő akar a világ legnagyobb autógyártója lenni, maga mögé utasítva a GM-et, és a jelenleg éllovas Toyotát. Akkorra remélhetőleg a gyárak kapuin évi tízmillió jármű fog kigördülni, legalábbis ezt szeretnék a konszern vezetői. Most valamivel több, mint hatmilliót gyártanak.
A gyártó egyik leányvállalata, a Lamborghini Holding S.p.A. –n keresztül vásárolta meg a neves tervezőüzemet, ahol jelenleg majdnem ezer alkalmazott dolgozik azon, hogy a különböző gyártók legújabb autóit a mai kor megfelelő köntösébe bújtassa. Ismerünk is néhányat a jelenlegi munkáikból: a Suzuki SX4, Alfa Romeo 159, Fiat Grande Punto. És persze nem mellesleg az évi százmillió eurós forgalom sem elhanyagolandó. Mostantól tehát a VW rendelkezik mindenfajta szellemi tulajdonnal és licenszekkel, az olasz cégnél ugyanis több, mint kilencven százalékos tulajdonosa lett az Italdesign-nak. A maradék tíz százalék a Giugiaro család kezében maradt. Apa és fia tovább irányíthatja cégét, annyi változással, hogy ezentúl a Volkswagennek dolgoznak majd.
Reméljük, a javukra válik, hiszen a Golf szériában a négyes óta nem igazán tudnak nagy sikereket elérni, mármint ami a szépséget illeti. Talán ez majd ad nekik egy kis lökést, és sikerül megvalósítani a tízmilliós álomhatárt. Csak a megszokott minőség és megbízhatóság rovására ne menjen.