Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Volkswagen csoport adott a spanyol gyártónak még néhány év haladékot, hogy talpra álljon, ugyanis az utóbbi időben a modelljeik nem szerepeltek túl fényesen a piacon. Ám amint megláttam egy képet az új Ibiza kombiról a metropol.hu-n, egyből beleszerettem. Az ST névre keresztelt változat tizennyolc centiméterrel hosszabb testvérénél, így eléri a 4,23 métert. Mint azt a mai közép-kategóriás autóktól megszokhattuk, magas sofőrnél hátratolva a vezetőülést, hátul nem sok hely marad.
Sebaj, mindenért kárpótol a sportos külső. Az alakja ugyanis nagyon szép és sportos is egyben. A könnyűfém kerekek annak rendje és módja szerint fekszenek a sárvédő ívekbe, és a karosszéria is nagyon áramvonalas. A csomagtartó is elég tágas, alaphelyzetben 430 literes, ami több lépcsőben 1164 literig bővíthető. Azt hiszem, ezzel a Seat a nagycsaládosokat és a kirándulni, túrázni vágyó fiatalokat célozta meg, de munkásautónak sem utolsó. Mármint, akinek van bátorsága belerakni a festékes létrát...
A motorválaszték sem utolsó. Hatféle szívvel rendelhető a kocsi, három dízel és három benzines van a palettán. A motorok egyébként hetven lóerőtől százötig vannak elengedve, ami elég dinamizmust nyújt a járműnek. Egyébként a legújabb technológiával van felszerelve, így teljesíti a 2012-es uniós normákat is. Természetesen a benzines a kis köbcentis TSI-t kedveli a VW-hez hasonlóan, a legkisebb dízel pedig kicsit lomha, de négy liter alatt fogyaszt, ami a mai üzemanyagárak mellett nem elhanyagolható. Sokan kinőttünk már a száguldásból, már mint ami az utakat illeti, és az lett a lényeg, hogy eljussunk A-ból B-be biztonságosan és kevés költséggel. Na erre való ez az autó.