Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Biztosítási gubancok
Soha ne érjen senkit baleset. Bár olyan világban élnénk, ahol ez lehetséges lenne. Egyszer láttam egy filmet, ahol az autók már saját maguk képesek voltak betartani a követési távolságot, és a tökéletes világban nem történtek incidensek. Ha ez így volna, nem kellene biztosítást fizetnünk.

Ám sajnos egyelőre kell, noha már évek óta folynak olyan fejlesztések biztonsági rendszerek terén, amelyek az elöl haladó autó hátsó lámpája által küldött jelek alapján képes meghatározni a követési távolságot, valamint az éppen aktuális helyzetet. Amíg azonban ezt nem vezetik be, addig kénytelenek vagyunk kő kemény forintokat befizetni a biztosító társaságoknak.

Addig jó, míg nem okoznak nekünk kárt. Ugyanis kisebb biztosítóknál akár hónapokig is elhúzódhat a kifizetés, vagy egyáltalán ki sem fizetik a kárt. Ilyenkor a MABISZ fizet, és ő hajtja be az adott biztosítón úgy, ahogy tudja. Egy totálkáros törésnél már más a helyzet, hiszen a járműnek csak töredék értékét fizeti meg a biztosító a saját katalógusai alapján, és ha hitel van az autón, akkor azt fizethetjük tovább. Ilyenkor három dolgot tehetünk. Először is eladjuk a roncsot, ezzel csökkentve további költségeink. A második; ha nem felel meg nekünk a megállapított összeg, újbóli megállapítást, felülvizsgálatot kérhetünk a biztosítótól. A harmadik pedig -létezik ugyan, de nem sok eséllyel vághatunk bele, ráadásul pénzbe kerül- a károkozó felelősségre vonása polgári peres úton. Nem kell elkeseredni, van egy ismerősöm, akit elgázoltak az egyik utcában, amikor kerékpározott. Beperelte az illetőt, és végül meg is kapta érte a kártérítést.

Ha új autónk van, mindenképpen érdemes rá Casco-t kötni, hiszen ha mi okozunk kárt, azt egyéb esetben nem fizeti meg nekünk senki. Hozzáteszem, ez a biztosítás nem éppen olcsó, és külön opcióként lehet kérni a lopáskárt is, ami még emeli az összeget. Ha pedig törünk, a biztosító szintén nem a teljes összeget fizeti ki, hanem annyit, amennyit szerinte az autó ér. Éppen ezért nagyon vigyázzunk, ha oldtimerünk van, hiszen annak eszmei értéke több, mint a biztosítónál számított. Hallottam olyan esetről, amikor a húszmillióért felújított autót összetörte egy másik autós, és a biztosító százezer forintot ítélt meg. Na ez pech. Legjobb tudomásom szerint vannak már olyan módozatok, ahol figyelembe veszik a jármű teljes bekerülési összegét, de csak ha számlával tudjuk igazolni.

Egyszóval nincs egyszerű dolgunk, ha összetörnek minket, de nagyon fontos, hogy legyen nálunk mindig a kék-sárga kárbejelentő lap, valamint külföldre utazás esetén a biztosítónál kérhető zöld színű biztosítási kártya.