Ám sajnos egyelőre kell, noha már évek óta folynak olyan fejlesztések biztonsági rendszerek terén, amelyek az elöl haladó autó hátsó lámpája által küldött jelek alapján képes meghatározni a követési távolságot, valamint az éppen aktuális helyzetet. Amíg azonban ezt nem vezetik be, addig kénytelenek vagyunk kő kemény forintokat befizetni a biztosító társaságoknak.
Addig jó, míg nem okoznak nekünk kárt. Ugyanis kisebb biztosítóknál akár hónapokig is elhúzódhat a kifizetés, vagy egyáltalán ki sem fizetik a kárt. Ilyenkor a MABISZ fizet, és ő hajtja be az adott biztosítón úgy, ahogy tudja. Egy totálkáros törésnél már más a helyzet, hiszen a járműnek csak töredék értékét fizeti meg a biztosító a saját katalógusai alapján, és ha hitel van az autón, akkor azt fizethetjük tovább. Ilyenkor három dolgot tehetünk. Először is eladjuk a roncsot, ezzel csökkentve további költségeink. A második; ha nem felel meg nekünk a megállapított összeg, újbóli megállapítást, felülvizsgálatot kérhetünk a biztosítótól. A harmadik pedig -létezik ugyan, de nem sok eséllyel vághatunk bele, ráadásul pénzbe kerül- a károkozó felelősségre vonása polgári peres úton. Nem kell elkeseredni, van egy ismerősöm, akit elgázoltak az egyik utcában, amikor kerékpározott. Beperelte az illetőt, és végül meg is kapta érte a kártérítést.
Ha új autónk van, mindenképpen érdemes rá Casco-t kötni, hiszen ha mi okozunk kárt, azt egyéb esetben nem fizeti meg nekünk senki. Hozzáteszem, ez a biztosítás nem éppen olcsó, és külön opcióként lehet kérni a lopáskárt is, ami még emeli az összeget. Ha pedig törünk, a biztosító szintén nem a teljes összeget fizeti ki, hanem annyit, amennyit szerinte az autó ér. Éppen ezért nagyon vigyázzunk, ha oldtimerünk van, hiszen annak eszmei értéke több, mint a biztosítónál számított. Hallottam olyan esetről, amikor a húszmillióért felújított autót összetörte egy másik autós, és a biztosító százezer forintot ítélt meg. Na ez pech. Legjobb tudomásom szerint vannak már olyan módozatok, ahol figyelembe veszik a jármű teljes bekerülési összegét, de csak ha számlával tudjuk igazolni.
Egyszóval nincs egyszerű dolgunk, ha összetörnek minket, de nagyon fontos, hogy legyen nálunk mindig a kék-sárga kárbejelentő lap, valamint külföldre utazás esetén a biztosítónál kérhető zöld színű biztosítási kártya.