Az autó egy igazi remekmű, formaterve kicsit hasonlít az R8 és a TT összeházasítására, de egy kicsit Nissan 370Z is. Tervezői most nem németek, hanem franciák. Franck Levivier, Pierre-Olivier Wagner és Remi Marchand, azaz három főiskolás srác az, aki megálmodta ezt a gyönyörűséget. A hátsó sárvédő már-már túlzás is egy kicsit, elől pedig a hatalmas „szája" teszi egyedivé a kocsit.
Amennyiben sikerült betelnünk a dizájn okozta élvezetekkel, akkor érdemes bepillantanunk a színfalak mögé is. Ott ugyanis már Audi gyári technika található, mégpedig nagyon különleges. A cég mérnökei úgy gondolták, hogy egy ilyen tökéletes, jövőt idéző autóba csakis környezetbarát hajtási módot alkalmazhatnak. Így tehát a nevében is megtalálható „zero" kifejezés konkrétan a nulla káros anyag kibocsátásra utal. Ezt pedig csak villanymotor, azaz villanymotorok segítségével érhetik el.
Ezekből nincs is hiány, minden keréknél találunk egyet-egyet belőle. Az agymotorok jól teljesítenek, 1097 lóerőt szabadítanak a kerekekre, ezzel gyorsítva három másodperc alatt száz kilométeres sebességre a 2,2 tonnás kasztnit, amely tömegének a fele az akkumulátorokból áll. Végsebessége így is 457 km/h, ami igazán impozáns. Ekkora sebességnél már komoly szelek fújnak, ami nem baj, hiszen a központi légbeömlő nyíláson keresztül jól kell tudni hűteni a percenként 12900-at forduló villanymotorokat, valamint a hatalmas fékeket.
Egyelőre nem esett szó sem a hatótávolságról, sem pedig a sorozatgyártásról, egy viszont teljesen bizonyos, hogy az Audi is igazán megalomán ötletével Bugatti Veyron gyilkos szintre emelte magát.