Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Akkutyafáját
A lítium a jövő üzemanyaga lesz. Mármint, ha valóban elindul a villanyautók nagyüzemi gyártása a közeljövőben. A járművek akkumulátorai ugyanis nagy teljesítményt kell, hogy leadjanak, és viszonylag hosszabb ideig. Erre pedig egyelőre csak a lítiumos akku a megoldás.

Bolívia már nem csak a drágakő kereskedelméről lesz híres, hanem vezető hatalommá fog válni a lítiumbányái miatt. Ez rendben is lenne, de vajon van-e a Földön elég lítium? Hiszen rengeteg autót kell, hogy működtessen. Természetesen ezek a készletek is végesek, de talán újrahasznosítással megoldható a probléma.

Tegyük fel, hogy elkészült a villanyautó. Elmegyünk venni egyet, hiszen védjük a környezetet. Majd a kereskedőnél hanyatt vágjuk magunkat az ára láttán. Vajon mi kerül benne olyan sokba? Hiszen csak egy villanymotor hajtja! A válasz igen egyszerű; hát a lítium. Gyakorlatilag az akkumulátorok az autó értékének a hetven százalékát teszik ki, tehát nem éppen cserélgetnénk hetente. Egye fene, megvesszük az autót, hiszen, mint már mondtuk, védjük a környezetet.

Boldogan hazavisszük, és belenyugszunk, hogy hosszadalmas töltések árán keveset mehetünk vele. Sebaj, környezetbarátok vagyunk. Használjuk is naponta, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy egyre csak csökken a hatótávolsága. Ez bizony akár három éven belül is bekövetkezhet. A jelek az akkumulátorokra utalnak. Nincs mit tenni, ki kell őket cserélni. De ki adna ki újabb milliókat egy használt autóba rakandó akkumulátorokért? Senki. Nincs más hátra, el kell adni. Igen ám, de ki vesz meg egy működésképtelen autót? Akkor most számoljuk csak össze, mennyit is buktunk rajta? Majdnem az egészet. Három-öt év alatt.

Ezzel a cikkel egyáltalán nem lebeszélni akarjuk a tisztelt olvasót a villanyautózásról, hiszen mi is pártoljuk a váltást. Senkinek sem hiányzik a bűzös, füstös, poros város. Egyedül arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy nem minden fenékig tejfel. Sajnos. Sok idő lesz, mire kiépül a hozzá tartozó infrastruktúra, és talán a lítium is olcsóbb lesz. Vagy a kreatív, magyar ember majd kitalál egy új megoldást. Legyen az új akkumulátor a krumpli...