Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A sirály újra szárnyal…
A Mercedes nagy gondolata valósult meg nemrég, vagyis újjáépítették a sirályt. Annak idején egy oldtimer műhelyben dolgoztam, ahol csak Mercedeseket újítottunk fel. Természetesen az álom a 300 SL volt, de horrorisztikus roncs ára miatt nem sikerült beszerezni.

A Mercedes nagy gondolata valósult meg nemrég, vagyis újjáépítették a sirályt. Annak idején egy oldtimer műhelyben dolgoztam, ahol csak Mercedeseket újítottunk fel. Természetesen az álom a 300 SL volt, de horrorisztikus roncs ára miatt nem sikerült beszerezni.

Valószínűleg elég sokan ismerik a 300 SL -t, hiszen a gyár egyik legnívósabb modelljeként látott napvilágot. Gyönyörű alakja, csővázas, alumínium karosszériája, háromezer köbcentis, befecskendezős, szárazkarteres motorja azt hiszem, igazi szörnyeteget varázsolt belőle. A karosszéria formája is tökéletes, az ajtók felfelé nyílnak, a belső sportosan kényelmes, és az első sárvédőn látható „kopoltyúk" már sejtetnek valamit. Sajnos kevés készült belőle, és még kevesebb élte túl az idő megpróbáltatásait.

Most végre a mérnökök rájöttek, hogy a régi idők nagy sikerű autóit újjáélesztve hatalmas piacok nyílnak meg előttük. A retro korszakát éljük, így nem csoda, hogy az autó régiesen újszerű lett. A Gullwing névre keresztelt jármű méltó utódja lehet az SLR-nek, ám most nem a McLarennel fejlesztett a gyár, hanem a DTM győztes HWA-val közösen. Az autó tehát elődjét idézi, hosszú az orra, majdnem a hátsó tengelyen ülünk, és a súlyelosztása is tökéletes. A motorja már ismerős lehet, hiszen az AMG műhely 6,2 literes, V8-as, 575 lóerős szívét örökölte, mellyel végsebessége 317 km/h és kevesebb, mint négy másodperc alatt éri el a százas tempót. Normál üzemben a fogyasztása „csak" 13,2 liter.

A hajtásról a duplakuplung, valamint a hétsebességes váltó gondoskodik. A futóműve dupla keresztlengőkaros, és könnyűfém ötvözetből készül. Az autó ára 177 ezer euró körül mozog, így vetekszik a szupersportkocsi gyártók egyes modelljeivel. Tehát azt a vevőkört célozza meg, amelyik már megengedheti, hogy nívós négykerekű kerüljön a garázsába, esetleg több is.

Nemrégiben a Mercedes kiadott egy videót, melyen az SLS AMG GT3 látható, vagyis a sirály versenypályára készített változata. Vonalai gyönyörűek és egyben félelmetesek is. Már a hideg is kiráz, ha rá nézek. Persze ez sem a környezetvédelem és energiatakarékosság egyik jelképe lesz, de nem is ezért szeretjük. Ha fogyaszt, hadd fogyasszon. Igyál csak lovacskám...