Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Versenyezzünk elektromosan!
Nemrégiben tudomást szereztem egy versenysorozatról, ami a kétkerekűek közt debütált, és az érdekessége az, hogy elektromos meghajtással rendelkezik az egész mezőny. No lám csak, már többször is pedzegettem az elektromos versenyzés gondolatát, és most meg kupasorozatot is indítottak belőle.

Pedig mindig őrült ötletnek tartották, hogy elektromos meghajtással versenyezzünk, hiszen a benzines gépeket nem lehet megverni. Ez azért így nem teljesen igaz, hiszen az elektromos motoroknak kisebb teljesítményük van ugyan, de a nyomatékuk elvileg korlátlan. Sokan azt gondolhatják, még gyerekcipőben jár a technika, hiszen az egy töltéssel megtehető kilométerek száma még rettentően kevés, főleg, ha számba vesszük azt is, hogy még kevesebb lesz akkor, ha folyamatos padlógázzal közlekedünk.

Nem is a hosszú távú versenyek környezetbarát technológiájává válhat egyelőre, bár hozzáteszem, ez sincs már messze. Ám az olyan versenyek, mint a drift, vagyis az erőcsúsztatás tökéletes tesztpályának bizonyulhatnak a hajtás forradalma felé. Ugyanis ez az a kategória, ahol maximum tíz percig használják az autót, utána van idő beállni a boxba, és újratölteni az akkumulátorokat. Arról nem is beszélve, hogy az ebben a sportágban a forgatónyomaték és az erő számít, füst és csikorgás közepette kell az autót folyamatosan oldalt csúsztatva tartani. Ekkora nyomatékra pedig a villanymotor is képes, sőt! Már egy cikkben említettem egy Mitsubishi prototípust, amely négy agymotorral van ellátva, háromszáz lóerő, ami már nem rossz, de a nyomatéka 2000Nm. Ez bődületes szám, és azt hiszem, magáért beszél.

 



A jövőben remélhetőleg nekünk is sikerül egy elektromos drift-autót összehozni, amivel egyelőre csak tesztek gyanánt, de indulni is szeretnénk a futamokon. Mi ezzel akarunk hozzájárulni a környezetbarátabb versenyzés élvezetéhez, és nem utolsó sorban megmutatni az embereknek, hogy van élet az olaj után is...