Pedig mindig őrült ötletnek tartották, hogy elektromos meghajtással versenyezzünk, hiszen a benzines gépeket nem lehet megverni. Ez azért így nem teljesen igaz, hiszen az elektromos motoroknak kisebb teljesítményük van ugyan, de a nyomatékuk elvileg korlátlan. Sokan azt gondolhatják, még gyerekcipőben jár a technika, hiszen az egy töltéssel megtehető kilométerek száma még rettentően kevés, főleg, ha számba vesszük azt is, hogy még kevesebb lesz akkor, ha folyamatos padlógázzal közlekedünk.
Nem is a hosszú távú versenyek környezetbarát technológiájává válhat egyelőre, bár hozzáteszem, ez sincs már messze. Ám az olyan versenyek, mint a drift, vagyis az erőcsúsztatás tökéletes tesztpályának bizonyulhatnak a hajtás forradalma felé. Ugyanis ez az a kategória, ahol maximum tíz percig használják az autót, utána van idő beállni a boxba, és újratölteni az akkumulátorokat. Arról nem is beszélve, hogy az ebben a sportágban a forgatónyomaték és az erő számít, füst és csikorgás közepette kell az autót folyamatosan oldalt csúsztatva tartani. Ekkora nyomatékra pedig a villanymotor is képes, sőt! Már egy cikkben említettem egy Mitsubishi prototípust, amely négy agymotorral van ellátva, háromszáz lóerő, ami már nem rossz, de a nyomatéka 2000Nm. Ez bődületes szám, és azt hiszem, magáért beszél.
A jövőben remélhetőleg nekünk is sikerül egy elektromos drift-autót összehozni, amivel egyelőre csak tesztek gyanánt, de indulni is szeretnénk a futamokon. Mi ezzel akarunk hozzájárulni a környezetbarátabb versenyzés élvezetéhez, és nem utolsó sorban megmutatni az embereknek, hogy van élet az olaj után is...