Az alvállalkozók ugyanis május 6-án demonstrálni kezdtek az M43-as autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, majd május 13-án a Szeged melletti tízes kilométerkőnél elkezdték bontani az utat. Mindezt azért tették, mert április 26-án a Szeviép Zrt. Csődvédelmet kért, és így hárommilliárd forinttal adósa maradt a cégeknek, méghozzá úgy, hogy a teljesítést elismerte, és a számlákat elfogadta.
Ezért a konzorcium úgy döntött, hogy felvásárolja az alvállalkozóknak ki nem fizetett követeléseit, és erről egy nyilatkozatot küldött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez -írja az automenedzser.hu. Az alvállalkozók ügyvédje, Temesvári Zoltán szerint nagy előrelépés történt így az ügyben, ám mégsem tartja formailag elfogadhatónak a nyilatkozatot. Ugyanis a nyilatkozat formailag hiányos, valamint nem derül ki belőle, hogy kinek a nevében és milyen minőségben hozták, és nem az alvállalkozóknak, hanem a NIF Zrt-nek szól. Ráadásul a munkák elvégzésének elismerésénél olyan megállapodást említ, amely a konzorcium és a NIF Zrt. között jött létre, és tartalmát az alvállalkozók nem ismerik.
Az ügyvéd azt is elmondta, hogy a kifizetések konkrét összegét és időpontját rögzítő dokumentumot vár a konzorciumvezetőtől, és tartalmaznia kell továbbá a garanciákat is. Ha ez nem teljesül, az alvállalkozók tovább fogják folytatni a demonstrációjukat. Szerinte a tartozásokat a NIF is ki tudná fizetni a hatmilliárd forintos teljesítési garanciából, ha felmondaná a kivitelezői szerződést, ám ez nagyon hosszú folyamat lenne, ezért reméli, hogy sikerül a konzorciummal dűlőre jutni.