Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Hosszú az út
Minden út Rómába vezet, kivéve, ha nem épül meg. Ugyanis még mindig nem jutottak dűlőre az M43-as autópálya építése felett az építtetők és az alvállalkozók. Történt ugyanis, hogy a Tisza M43 konzorcium egyik tagja, a Szeviép Zrt. Csődvédelem alá került, és nem fizetett az alvállalkozóinak.

Az alvállalkozók ugyanis május 6-án demonstrálni kezdtek az M43-as autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, majd május 13-án a Szeged melletti tízes kilométerkőnél elkezdték bontani az utat. Mindezt azért tették, mert április 26-án a Szeviép Zrt. Csődvédelmet kért, és így hárommilliárd forinttal adósa maradt a cégeknek, méghozzá úgy, hogy a teljesítést elismerte, és a számlákat elfogadta.

Ezért a konzorcium úgy döntött, hogy felvásárolja az alvállalkozóknak ki nem fizetett követeléseit, és erről egy nyilatkozatot küldött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez -írja az automenedzser.hu. Az alvállalkozók ügyvédje, Temesvári Zoltán szerint nagy előrelépés történt így az ügyben, ám mégsem tartja formailag elfogadhatónak a nyilatkozatot. Ugyanis a nyilatkozat formailag hiányos, valamint nem derül ki belőle, hogy kinek a nevében és milyen minőségben hozták, és nem az alvállalkozóknak, hanem a NIF Zrt-nek szól. Ráadásul a munkák elvégzésének elismerésénél olyan megállapodást említ, amely a konzorcium és a NIF Zrt. között jött létre, és tartalmát az alvállalkozók nem ismerik.

Az ügyvéd azt is elmondta, hogy a kifizetések konkrét összegét és időpontját rögzítő dokumentumot vár a konzorciumvezetőtől, és tartalmaznia kell továbbá a garanciákat is. Ha ez nem teljesül, az alvállalkozók tovább fogják folytatni a demonstrációjukat. Szerinte a tartozásokat a NIF is ki tudná fizetni a hatmilliárd forintos teljesítési garanciából, ha felmondaná a kivitelezői szerződést, ám ez nagyon hosszú folyamat lenne, ezért reméli, hogy sikerül a konzorciummal dűlőre jutni.