Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Tekerj!
Sokat járunk kirándulni, hiszen, mint minden ember, mi is a szabadba vágyunk a bűzös városból. Természetesen a kerékpár sem marad otthon, hiszen egy biciklivel sokkal több mindenre jut idő a látványosságok megtekintése terén.

Tapasztalataink szerint manapság rengetegen járnak kerékpárral, főleg kisebb településeken. És azt is megfigyeltük, hogy rengetegen, főleg az idősebb korosztályból az elektromos kerékpárt részesítik előnyben. Érthető, hiszen a nehézkes tekerést felváltja a könnyed gázadás, ráadásul egy töltéssel akár ötven kilométert is meg tudunk tenni.

Többféle kerékpár létezik. A nálunk már százezer forintért kapható elektromos bringák elég jól bírják a strapát, és még tekerni sem kell őket, mennek maguktól. A németek rengeteg gyártója csak úgy ontja magából a jobbnál jobb kétkerekűeket. Ám ezeknek az ára akár félmillió forint is lehet. A legtöbbnél nem teljesen önműködő a bicikli, hanem tekerni kell, de a pedálerő sokkal kisebb, hiszen az elektromotor rásegít. Így a dombon is könnyebben feljuthatunk. Természetesen a hátsókerékbe épített agymotorral hajtják meg a bringát, ami viszonylag könnyű, és nagyon praktikus. Vásárláskor érdemes utánanézni, hogy mennyit bírnak az akkuk, hányszor lehet feltölteni őket, valamint annak, hogy mennyibe kerül a tartalék, mert a kerékpár árának megfelelő összeget is elkérhetnek egy akkumulátorért.

Nagy előnye még, hogy nem szennyezzük a környezetet, és ráadásul a piacozni vágyók is rengeteg dolgot kényelmesen el tudnak vele hozni. Nálunk a kínai márkák a népszerűek, hiszen olcsók, és még viszonylag használhatók is. Persze néha kell egy kis átalakítást, karbantartást végezni rajtuk, de bevallom, meglepően jól bírják a strapát. Ugyan csak egy sebességesek, de kényelmesek, és még harminc kilométert is el lehet menni velük egy töltéssel.

Bátran merem tehát ajánlani az elektromos kerékpárokat a túrázni vágyóknak is, főleg, ha a nagypapát vagy a nagymamát szeretnénk magunkkal vinni. Persze az egészségesebb változat a hagyományos, lábbal hajtós kerékpár, hiszen átmozgatja testünket, és ugyan nem éget el annyi zsírt, mint a futás, mégis kényelmesebb, hosszabb távra is alkalmas és a túrázás elmaradhatatlan kelléke.