Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Rouge
A fiatalok álma. Vörös szörnyeteg. Futurisztikus dizájn. Válasz a németeknek. Így lehetne egyszerűen jellemezni a Renault Dezir-t. Kétüléses sportkupé, ajtói természetesen sirályosan nyílnak fel, formájában pedig a Mégane családot vélhetjük felfedezni.

A spiegel magazin autós oldalán a minap egy gyönyörű, a franciáktól nem éppen megszokott, formabontó járművet véltünk felfedezni. Igaz, a kocsi egyelőre csak tanulmány, ám akár a Renault további dizájnstratégiáját is meghatározhatja a jövőben. Franciaország amúgy is a divat egyik fellegvára, így a nagyközönség, és persze Párizs szinte már megköveteli a kivételes egyéniséggel rendelkező használati tárgyak megjelenését. Azt gondoljuk, ezt most egy kicsit túl is teljesítette a Mazda exmérnöke, Laurenz van den Acker.

Az autót egyébként a gömbölyded alak és a letisztult formavilág jellemzi. Semmi felesleges, vagy oda nem illő részletet nem találunk rajta, ellenben a nem éppen megszokott alkatrészekkel. A fényszórók éppen hogy csak kilátszanak a hosszított hűtőrács mögül, és a hatalmas, hátsó légkiömlők a sok rács miatt már-már összezavarják a szemünket. Ajtóit tehát a Mercedes SLS mintájára tervezték, a karbon karosszéria pedig mindössze 830 kilogramm. A belső tér egyszerűen ámulatba ejt, hiszen a két ülés egybe van építve. Csak digitális műszerfal, és semmi felesleges kütyü.

A kasztni alatt jön az igazi látványosság. Hátul van ugyanis a 150 lóerős villanymotor, ami 226 Nm-t teljesít, így a hatalmas akkucsomaggal rendelkező jármű gyorsulása öt másodperc alatt történik meg százra. Végsebessége 180 Km/h környékén van, és egyetlen töltéssel képes elmenni akár 160 kilométeres távolságra is. Az akkumulátorok feltöltése az elektromos autókhoz híven nyolc órát vesz igénybe, ám gyorstöltéssel akár húsz perc alatt is nyolcvan százalékosra tölthető a csomag. A másik nagyon fontos fejlesztés az úgynevezett „Quickdrop-System", ami az akkucsomag gyors cseréjét teszi lehetővé a töltőállomásokon.

És most jöjjön az, amire sokan gondoltak már, ám még senki sem alkotta meg. A Renault ugyanis az egyik fejlesztőintézettel közösen megalkotta az autó stílusához legmegfelelőbb hangot. Azaz hangokat, hiszen a jármű vezetője a saját és a külső szemlélők számára megkomponálhatja a neki tetsző hangeffektust. Ez már eléggé fellengzős dolog, ám füleink hozzá vannak szokva a motor hangjához, és szinte képesek vagyunk megítélni a sebességünket pusztán a motor fordulatszámának függvényében. Ez tehát nem csak divat, hanem biztonság is egyben.
Az autót egyelőre nem tervezik szériagyártásba küldeni, ám jól példázza a franciák, bármikor váltani képes, jövőszemléletű egyéniségét.