Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mint a villám
Nem csak az autóversenyzők szeretik a száguldást. Közülünk is sokan élvezik, ha az utcai autójuk úgy gyorsul, mint egy pályára termett sportkocsi. Szép számban vannak azok is, akik a legegyszerűbb utcai autójukat rengeteg pénzért alakíttatják át. Úgy tűnik azonban, a tuningolások ideje lejárt.

Megérkezett ugyanis a legújabb, valószínűleg sebességrekorder szuper sportautó, amit utcára készítenek, természetesen szériagyártásban. Bár a darabszám alatt esetünkben csak évi, maximum tíz darabot kell érteni, de éppen ez adja a zamatát. És persze a gyűjtők egyik legfőbb vágyát is beteljesítheti.

Nemrégiben a Bugatti Veyron Super Sports, a világ legerősebb utcai autója sebességrekordot állított fel, méghozzá 428 km/h-s új, Guinness csúcsot. A VW mérnökei tehát elég magasra tették a mércét, hiszen a Veyron már széria autós szinten is 1200 lóerőt teljesít. Erre válaszul azonban a NASA volt aerodinamikai mérnökei, és a Saleen S7 modell megalkotói közösen (TransStar Racing név alatt) készítették el a Dagger GT-t, amely méltán nevezhető már most Bugatti gyilkosnak.

Az autó szeretné megdönteni a Virginia International Raceway és a Nürburgring pályarekordját. Elképzelhető, hogy sikerülni is fog neki, hiszen alumínium motorblokkja éppen kétezer lóerőt teljesít, hiszen két, iker turbófeltöltő gondoskodik a hengerek maximális kihasználtságáról. A karosszériája szemmel láthatóan szinte tökéletesen áramvonalas, ráadásul nem is nehéz, hiszen az extra erős alvázra karbon kasztnit ültettek - írja az autocar. A kocsi így tehát nagyjából 485 km/h környéki végsebességre lesz képes és kevesebb, mint másfél másodperc kell neki a százas sprinthez.

A jármű három féle változatban lesz kapható: az első egy utcai sport verzió, a második egy már-már luxus kivitelű GT-X modell, a harmadik viszont egy brutális „vadállat" versenyautó lesz. A legolcsóbb modell nagyjából 450 ezer dollárba kerülhet majd, ami még mindig csak töredéke a Veyronénak. A TransStar jövőre öt autót fog elkészíteni (ebből már kettő elkelt), két év múlva pedig már tíz darab készül belőle.