Most azonban a repülésre alkalmas járművek közül a repülőgép mellett döntött, és épített magának egy hatvanhárom méteres szárnyfesztávolsággal rendelkező, négymotoros gépet. A szerkezet különlegessége, hogy a szárnyak felületén tizenkétezer szilícium cella van, ez gyűjti be a Nap energiáját és továbbítja az egyenként tíz lóerős motorok felé - olvasható a solarimpulse oldalán.
A repülőgép karbonból készült, ezért tömege igen csekély; mindössze 1,6 tonnát nyom, ami egy ekkora gépnek nagyon jó eredmény. A szerkezet kifejlesztésében nagy szerepet játszott André Borschberg is, aki a projekt menedzsere, valamint trénere volt. Műanyagipari iskolát végzett, majd menedzseri diplomát is szerzett, később pedig a svájci légierő repülési iskolájában tanult, és repült, több mint húsz évet. Nem csoda, hogy nagy tapasztalattal rendelkezett a projekthez.
A gép egyébként éjszakai repülésre is képes, a nappal begyűjtött energiát éjszaka használja fel. Éppen most próbálták ki éjszakai üzemben, ami úgy történt, hogy első lépésként majdnem kilencezer méterig emelkedett, ahol napnyugtáig repült, majd az este eljövetelekor ezerötszáz méteres magasságban folytatta útját. Egészen napkeltéig repült, majd leszállt. A gép tehát megkezdte próbaútjait, s bár már egy héttel ezelőtt fel kellett volna szállnia -akkor ez technikai okok miatt elmaradt- , most mégis sikerült neki.
Piccard, a pszichológus, író, repülős, és a Remény Szelei humanitárius alapítvány elnöke most azt tervezi, hogy három év múlva megkerüli repülőgépével a Földet. Addig is tovább folynak a tesztek, és remélhetőleg teljes biztonsággal sikerül majd nekivágnia a túrának.