Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
E-Cell
A német autógyárak mindig is a legjobb minőségre törekedtek, ám napjainkban a precizitás mellé a környezetvédelmi szempontokat is csatasorba állították. A Mercedes háza táján egyre többet hallani az elektromos meghajtásokról.

Két modellről is beszámolunk, bár mindkettő egyelőre csak koncepció autó. A megjelenés ugyan még várat magára, de a technológiák már magukért beszélnek. Elsőként említenénk meg az SLS AMG E-Cell-t, ami a „sirály" legújabb kiadásának elektromos változata. A négy agymotorral hajtott jármű a lítiumos akkumulátorainak köszönhetően 535 lóerőt teljesít, ami kevesebb, mint négy másodperc alatt repíti a madárkát a százas tempóig. Kinézete nem igazán változott, és a futási teljesítményéről sem közöltek adatot. Mindezt egybevéve azonban nagy ellenfele lehet a nemsokára megjelenő Audi E-Tron-nak.

A másik modell a Blue Zero E-Cell Plus névre hallgat, és az SLS-hez képest hibrid meghajtással rendelkezik, hiszen itt a mozgatásról a villanymotor mellett egy kicsi, háromhengeres, turbófeltöltős motor is gondoskodik. Az autót egyébként mér bemutatták a Detroit-i autókiállításon, ahol nagy sikert aratott. A tizennyolc kWh-s akkumulátorokat tehát a kis, háromhengeres, hatvanhét lóerős aggregát töltheti fel, de csak azután, amikor az akkumulátorok már száz kilométernél is nagyobb futásteljesítményt nyújtottak. A motor beindulása után akár 500 km-es hatótávolságra is képes a személyautó. A gyorsítás a százas tempóra kevesebb, mint 11 másodpercet vesz igénybe, a végsebességet pedig az elektronika 150 km/h-nál korlátozza le. Az elektromos motor teljesítménye 100 kW, nyomatéka pedig 320 Nm.

Az autó különlegességét még a töltési rendszer adja, hiszen a teljes regeneráláshoz gyorstöltéssel mindösszesen csak egy órára van szükség, normál töltésnél pedig hat órára. Az autónak egyébként létezik egy teljesen elektromos változata is, amellyel a megtehető út hossza már kétszáz kilométer felett van. A megjelenést valószínűleg a következő években várhatjuk.