Bizonyára sokat elárul, ha megemlítjük, hogy a Renault csapata a Formula 1-es bajnokságban a 2005 és 2006-os évben megnyerte a konstruktőri világbajnokságot. Ebből kiindulva már sejthetünk valamicskét a Mégane filozófiájából. Igaz, külsőleg első pillantásra egy kicsit átlagosnak tűnik, ám mégis a nagyközönség összes osztályának meg akar felelni, hiszen inkább sportos autónak mondhatnánk, mint tisztán sportautónak. Ha viszont más szemszögből vizsgáljuk a járművet, rájövünk, hogy az angyali külső mögött egy vadállat bújik meg. A Mégane ugyanis 250 lóerőt teljesít, pontosan negyvennel többet, mint konkurens társa, a GTI.
A díszítőelemek, úgymint a küszöbspoiler, a vörös, Brembo féknyergek, a fekete hűtőrács mind-mind árulkodnak kicsit valódi mivoltáról. Az aerodinamikáján is javítottak, a nagyobb leszorító erő érdekében egy diffúzort is installáltak a kocsira. A belső tér szintén a dinamizmust tükrözi. A kormánykerék vastag, kárpitozott, és nagyon jól fekszik a tenyérbe. A pedálok alumíniumból készültek, a mélyített, jó oldaltartású ülések pedig stabilan tartják a sofőrt a kanyarokban. A belső tér szinte már tökéletes, leszámítva az elnagyolt fedélzeti computert, ami méri a köridőt egy stopperral, valamint mutatja az oldalgyorsulás értékét.
Az autó tehát kívül-belül megfelel az elvárásoknak, és hosszú távok megtételére is kiválóan alkalmas, csak ne kelljen soha hátul ülni. Ott ugyanis kicsit helyszűkében lehetünk, és hallgathatjuk a sportos kipufogó duruzsolását. De hát ezért is sportkocsi. A motor indítása természetesen gombnyomásra történik. Felbőg a négyhengeres, majd a megfelelő fordulatszámot elérve érkezik a töltőnyomás is. Ekkor jön csak a hadd el had. Nagyjából hat másodperc alatt már százas tempónál járunk, a maximális sebesség pedig 245 km/h-nál korlátozódik. Sajnos a hatsebességes váltó a Renault modellekben megszokott hosszú váltási úttal rendelkezik, kicsit inkább habverős, mint sportos. Egy ilyen autónál nem illik emlegetni a fogyasztást, bár a gyár adatai szerint átlagosan kilenc literrel beéri a motor.
A futómű a kanyarokkal tarkított vidéki utakra lett tervezve, igazi öröm vele autózni. Mintha sínen vezetnénk, olyan a tapadása a tizennyolc collos könnyűfémkerekeknek. A sima kupénál hétezer euróval drágább sportváltozat 26950 euróba kerül, de még így is olcsóbb, mint a GTI. A vezetési élmény azonban mindenért kárpótolni fog...