Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Bon, meilleur, Mégane
A francia autógyártók inkább a családi és a kisautóikról ismertek, mintsem a sportautóikról. Pedig akad a palettán néhány jármű... Ilyen például az új Renault Mégane RS. Nem csak erősebb, mint a konkurenciaként jól ismert VW Golf GTI, de sokkal nagyobb örömöt is okoz.

Bizonyára sokat elárul, ha megemlítjük, hogy a Renault csapata a Formula 1-es bajnokságban a 2005 és 2006-os évben megnyerte a konstruktőri világbajnokságot. Ebből kiindulva már sejthetünk valamicskét a Mégane filozófiájából. Igaz, külsőleg első pillantásra egy kicsit átlagosnak tűnik, ám mégis a nagyközönség összes osztályának meg akar felelni, hiszen inkább sportos autónak mondhatnánk, mint tisztán sportautónak. Ha viszont más szemszögből vizsgáljuk a járművet, rájövünk, hogy az angyali külső mögött egy vadállat bújik meg. A Mégane ugyanis 250 lóerőt teljesít, pontosan negyvennel többet, mint konkurens társa, a GTI.

A díszítőelemek, úgymint a küszöbspoiler, a vörös, Brembo féknyergek, a fekete hűtőrács mind-mind árulkodnak kicsit valódi mivoltáról. Az aerodinamikáján is javítottak, a nagyobb leszorító erő érdekében egy diffúzort is installáltak a kocsira. A belső tér szintén a dinamizmust tükrözi. A kormánykerék vastag, kárpitozott, és nagyon jól fekszik a tenyérbe. A pedálok alumíniumból készültek, a mélyített, jó oldaltartású ülések pedig stabilan tartják a sofőrt a kanyarokban. A belső tér szinte már tökéletes, leszámítva az elnagyolt fedélzeti computert, ami méri a köridőt egy stopperral, valamint mutatja az oldalgyorsulás értékét.

Az autó tehát kívül-belül megfelel az elvárásoknak, és hosszú távok megtételére is kiválóan alkalmas, csak ne kelljen soha hátul ülni. Ott ugyanis kicsit helyszűkében lehetünk, és hallgathatjuk a sportos kipufogó duruzsolását. De hát ezért is sportkocsi. A motor indítása természetesen gombnyomásra történik. Felbőg a négyhengeres, majd a megfelelő fordulatszámot elérve érkezik a töltőnyomás is. Ekkor jön csak a hadd el had. Nagyjából hat másodperc alatt már százas tempónál járunk, a maximális sebesség pedig 245 km/h-nál korlátozódik. Sajnos a hatsebességes váltó a Renault modellekben megszokott hosszú váltási úttal rendelkezik, kicsit inkább habverős, mint sportos. Egy ilyen autónál nem illik emlegetni a fogyasztást, bár a gyár adatai szerint átlagosan kilenc literrel beéri a motor.

A futómű a kanyarokkal tarkított vidéki utakra lett tervezve, igazi öröm vele autózni. Mintha sínen vezetnénk, olyan a tapadása a tizennyolc collos könnyűfémkerekeknek. A sima kupénál hétezer euróval drágább sportváltozat 26950 euróba kerül, de még így is olcsóbb, mint a GTI. A vezetési élmény azonban mindenért kárpótolni fog...