Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nincs rá szó
Csak ámulunk és bámulunk. Nem értjük, honnan az ötlet és a kreativitás. A francia autógyárak mostanában egyre hajmeresztőbb típusokkal állnak elő, melyek a közeljövőben akár sorozatban is készülhetnek majd. Az egyik külföldi oldalon megpillantottunk egy Citroent, ami egyből lenyűgözött minket. Lehet, hogy így akarnak ismét babérokra törni?

Lehet bizony. Citroen Survolt. Sportos modell mindig jól jön, de hogy ennyire? És még környezetbarát is. Nulla az emisszió, hiszen teljesen elektromos. És gyönyörű! Nem győzünk vele betelni. Az adatai pedig... Hihetetlen. Amíg a német és japán gyártók folyamatosan fejlesztik és reklámozzák magukat, addig a francia gyár szépen csendben épít egy nagyon komoly járgányt. Múlt héten le is tesztelték a Le Mans Classic hétvégén, és tökéletesnek bizonyult. A gyártó szerint a palettájukon ez a modell lehet a zöld út.

Formavilága meghazudtol minden francia tervezőt, hiszen elegánsan sportos. Kissé már mesébe illő. Széles sárvédők, hatalmas kerekek, keskeny, morcos lámpatest. Légbeömlők mindenütt. Alig pár centiméter a földtől, enyhén gokartos. Az ajtó természetesen a legújabb divat szerint nyílik, felfelé. A diffúzor pedig egyértelműen a sportautó kategóriába repíti.

A kétüléses sportkocsi két villanymotort használ, és az iker akkumulátorokkal képes egyetlen töltéssel kétszáz kilométert is megtenni. Ez még nem is lenne olyan lenyűgöző, de mindehhez párosul egy öt másodperc alatti százas gyorsulás, valamint egy 260 km/h-s végsebesség. Ezeket az értékeket egyelőre még nem igazán tudják felülmúlni a konkurens cégek.

A Citroen egyébként mostanában rengeteg újdonságot vet be a piacszerzés érdekében. Van egy másik modell is, melytől a luxuskategóriában várják a megváltást. Metropolis névre hallgat, és a Passat CC ideológiát követi. Ez a hosszú és sima vonalvezetésű autó lehet a gyártó legújabb durranása a felső kategóriában a C6-os kevésbé sikeres eladási számai után.

„Nem hagyhatjuk győzedelmeskedni az Audi, BMW, vagy a Mercedes újításait a mi kis területünk feletti küzdelem és visszavágás nélkül. Jól tudjuk, manapság egy luxusautót nagyon nehéz eladni, de hisszük, hogy a Cítroennek sikerül nagyobb elismerést kivívnia ezen a piaci szinten is." - mondta Jean-Pierre Ploué, a PSA konszern vezetője.