Ide sorolhatnánk a nagy fajlagos teljesítményt, a könnyű kivitelt, az olcsóbb gyártást és a magas fordulatszámot. Persze nagyon sokat kellene gondolkodnunk azon, hogy miként lehetne csökkenteni a kibocsátott szénhidrogének mennyiségét. Megannyi próbálkozás kudarcba fulladt már, melynek célja a két ütem életben tartása volt, de most szeretnénk ismertetni egy új fejlesztést, amely forradalmasíthatja a gépgyártást.
Az APT nevezetű cég kitalált és szabadalmaztatott egy OPOC névre keresztelt, kétütemű motort, melynek rövidítése az ellentétes dugattyú, ellentétes henger szavak megfelelőjén alapszik. Az erőforrás lényegében egy boxermotorhoz hasonlít kialakításban, ám egy hengerben két dugattyú van, méghozzá egymással szemben. Egyértelmű tehát, hogy így sokkal kisebb a löket, ezáltal a fordulatszám nagymértékben megnövelhető. Ezzel együtt a teljesítmény is nagyban javul. A motor kis- és nagyméretben is elkészíthető, így felhasználási területe nagyon tág határok között mozog.
Előnye továbbá, hogy kisebb a vibrációja, alacsonyabb az üzemeltetési költsége a hagyományos motorokkal szemben, valamint rengeteg eszköz meghajtását teszi lehetővé. A nagyobb motorokat tehergépkocsikba, valamint katonai járművekbe szerelhetik, a kisebbek pedig hajthatnak személyautókat, generátorokat, tehát stabil motorként is használhatók. Ráadásul mindenevő; működik gázzal, olajjal, gázolajjal, benzinnel, vagy akár hidrogénnel is!
A károsanyag kibocsátása még mindig nem tökéletes, bár befecskendezővel és elektronikusan vezérelt turbófeltöltővel már sokat javítottak a helyzeten. A cég már teszteli az erőforrást, amely egyelőre három féle teljesítménnyel készülhet: az első csak tizennégy lóerős lesz, ezt generátor hajtására használják majd. A második negyven lóerőt teljesít, kisebb légi járművekbe használható. A legnagyobb motor pedig 325 lóerős lesz, melyet a turbófeltöltő és egy erősebb tengelykapcsoló segítségével egy másik, ugyanilyen erőforráshoz kapcsolhatunk, így már 650 lóerőt kaphatunk, ami akár harci helikoptereket is könnyedén működtethet.