Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Ellendugattyú másképpen
A kétütemű motorral hajtott járművek képviselői már nagyon kevesen vannak. A kihalás oka egyértelmű: nagyon szennyezik a környezetet. Nagy kár értük, hiszen a négyütemű társaikhoz képest rengeteg előnnyel rendelkeznek.

Ide sorolhatnánk a nagy fajlagos teljesítményt, a könnyű kivitelt, az olcsóbb gyártást és a magas fordulatszámot. Persze nagyon sokat kellene gondolkodnunk azon, hogy miként lehetne csökkenteni a kibocsátott szénhidrogének mennyiségét. Megannyi próbálkozás kudarcba fulladt már, melynek célja a két ütem életben tartása volt, de most szeretnénk ismertetni egy új fejlesztést, amely forradalmasíthatja a gépgyártást.

Az APT nevezetű cég kitalált és szabadalmaztatott egy OPOC névre keresztelt, kétütemű motort, melynek rövidítése az ellentétes dugattyú, ellentétes henger szavak megfelelőjén alapszik. Az erőforrás lényegében egy boxermotorhoz hasonlít kialakításban, ám egy hengerben két dugattyú van, méghozzá egymással szemben. Egyértelmű tehát, hogy így sokkal kisebb a löket, ezáltal a fordulatszám nagymértékben megnövelhető. Ezzel együtt a teljesítmény is nagyban javul. A motor kis- és nagyméretben is elkészíthető, így felhasználási területe nagyon tág határok között mozog.

Előnye továbbá, hogy kisebb a vibrációja, alacsonyabb az üzemeltetési költsége a hagyományos motorokkal szemben, valamint rengeteg eszköz meghajtását teszi lehetővé. A nagyobb motorokat tehergépkocsikba, valamint katonai járművekbe szerelhetik, a kisebbek pedig hajthatnak személyautókat, generátorokat, tehát stabil motorként is használhatók. Ráadásul mindenevő; működik gázzal, olajjal, gázolajjal, benzinnel, vagy akár hidrogénnel is!

A károsanyag kibocsátása még mindig nem tökéletes, bár befecskendezővel és elektronikusan vezérelt turbófeltöltővel már sokat javítottak a helyzeten. A cég már teszteli az erőforrást, amely egyelőre három féle teljesítménnyel készülhet: az első csak tizennégy lóerős lesz, ezt generátor hajtására használják majd. A második negyven lóerőt teljesít, kisebb légi járművekbe használható. A legnagyobb motor pedig 325 lóerős lesz, melyet a turbófeltöltő és egy erősebb tengelykapcsoló segítségével egy másik, ugyanilyen erőforráshoz kapcsolhatunk, így már 650 lóerőt kaphatunk, ami akár harci helikoptereket is könnyedén működtethet.