Amint azt a neve is mutatja, a Volt egy elektromotorral szerelt jármű, amelynek csak azért van benzines motorja, hogy töltse az akkumulátorokat. Az egy töltéssel megtehető útszakasz hossza ugyanis már hetven kilométer környékén véget érne, ám ekkor működésbe jön a benzinmotor, így a fogyasztás nagyjából egy literre tehető száz kilométerenként, a megtehető kilométerek száma pedig elérheti az ötszázat. Nem mellesleg az autóba van építve egy olyan rendszer is, amely lehetővé teszi, hogy a hálózati konnektorról is fel lehessen tölteni a jármű akkuit.
A gyártó nagy bizakodással vág bele a gyártásba, hiszen úgy véli, egyelőre nincs konkurenciája a négykerekűnek. Természetesen Amerikában fog elsőként megjelenni, majd egy év múlva juthat el más országokba is. A legnagyobb újdonságot mégis az jelenti, hogy a gyártó nyolc év, vagy 161000 kilométer garanciát vállal a jármű akkumulátoraira és a hajtásért felelős elektromos berendezésekre, és ez a garancia akkor is megmarad, ha a jármű tulajdonost cserél. Ez azért nem kevés, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ezekkel az akkukkal folyton melegedési problémák vannak. Éppen ezért a GM egy különleges folyadékhűtésű rendszert is beépített a Voltba, amely csak a 16 kWh teljesítményű tápforrásokat hűti, így csökkentve a tűzveszélyességet.
A feltöltés az amerikai és az európai szabványú és feszültségű hálózati csatlakozókról is feltölthető lesz, és a gyár 4400 töltőegységet telepít majd garázsokba, melyek 240 Volttal működnek, és a Coulomb Technologies gyártja majd őket -írja a golem.de. Az autó ára egyébként 7,6 - 9 millió forint környékén mozog majd, ami azért nem is olyan vészes egy ekkora és ilyen felszereltségű autó árához képest. Hazánkba valószínűleg csak két év múlva juthat el a modell, és előreláthatóan addigra már a konkurencia sem tétlenkedik...