Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Repülési világrekord
Nagyon sokféle világrekord létezik manapság, legyen szó a legnagyobb gulyásleves elkészítéséről, vagy csak egyszerű súlyemelésről. A repülőgépek repülési időtartamáról azonban kevés szó esik. Most, biztosan sikerült felállítani a világcsúcsot!

Az angol, hadiipari mérnökök által tervezett Zephyr egy brit katonai cég, a Qinetiq tulajdonát képezi. Megalkotói igen sokrétű feladatok elvégzésére tervezték, ilyen például a kommunikáció és persze a felderítés is. A gép képes egyméteres pontossággal egy célpont felett lebegni, de akár tizennyolc kilométeres magasságban is tud repülni. Mindezt úgy teszi, hogy nincs benne pilóta, távirányítású robotrepülőként szolgálja hazáját.

A repülő Arizonában, az amerikai Yuma légitámaszpont repülőteréről szállt fel még tíz nappal ezelőtt. Azóta is a levegőben tartózkodik úgy, hogy nem vesz magához semmiféle üzemanyagot. Azért ez nem teljesen igaz, hiszen a napsugarakból merít motorjai számára energiát. A világtudomány szerint a teljes szerkezet összesen negyven kilogrammot nyom, ám teljes felülete meghaladja a harminc négyzetmétert. A projektvezető szerint ez az első gép a világon, amely gyakorlatilag örökké képes repülni.

A gép teste ultrakönnyű szénszálból készült, így szárnyfesztávolsága meghaladhatja a huszonhárom métert. A szárnyakon papírvékony napelemek gyűjtik be az energiát, melyet akkumulátorokban raktároznak el, így éjszakára is biztosítva van a tartalék. A tervezők tehát nagy reményeket fűznek a repülőhöz, hiszen a műholdakkal ellentétben sokkal közelebb képes repülni célpontjához, az egyhelyben lebegés pedig alkalmassá teszi a legkülönbözőbb felderítési feladatok ellátására.

Nemrégiben beszámoltunk a Bertand Piccard tervezte Solar Impulse nevezetű napelemes repülőgépről, mely szintén repülési rekordot állított fel, azzal a különbséggel, hogy azt pilóta vezette. Azóta ez a gép is sikeresen leszállt, és bebizonyította, hogy a folyékony hajtóanyagok nélkül, pusztán a Nap energiájával is képesek vagyunk repülni.