Ma már aligha akad olyan, aki ne hallott volna a híres neves „fekete dobozról", amely valójában narancssárga vagy piros színezést kap, és amely feladata rögzíteni az utazás során a pilótafülkében elhangzottakat. Ám nem volt ez mindig így...
A repülőket gyártó vállalatok eleinte nem lelkesedtek a szerkezet iránt. Végső soron csak némi angol segítséggel kezdődhetett meg a tűz és ütésálló adattárolók sorozatgyártása. Ma már minden repülőn megtalálhatóak a hasznos szerkezetek, amelyek számos légiszerencsétlenség okára derítettek fényt és ezáltal közvetve segítették a légiutazás biztonságossá tételét a hozzáértők számára.
De hol is kezdődött mindez? 1953-ban egy David Warren nevű férfi légügyi mérnökként közreműködött egy DH106 Comet típusú repülőgép katasztrófájának vizsgálatában. A baleset okait nem sikerült tisztázniuk, és ekkor merült fel benne az ötlet; kellene egy olyan eszköz, amely rögzíti a repülés adatait és a pilótafülkében elhangzottakat. A prototípust 1956-ban építették meg, ez körülbelül négy órányi adatot volt képes tárolni akkor. Ma már nem csak repülőgépekben, hanem vonatokon és hajókon is használják a jól bevált „fekete dobozt".