Teljesen megújult a képkeresési szolgáltatás az amerikai cégnél, hiszen az eddigi tapasztalatokat feldolgozva arra a következtetésre jutottak a számítástechnikusok, hogy a képek keresésénél nem azok címe, hanem inkább a képek sorozata jelenti a legjobb megoldást. Éppen ezért a megújult kereső már kisméretű, mozaikos elrendezést kapott, amely egyszerre akár ezer kép megjelenítését is lehetővé teszi. A képek mennyisége is bővült, már több mint tízmilliárd fotó, festmény, rajz, stb. közül válogathatnak az érdeklődő beállítottságú felhasználók.
Több vád is érte a Google-t, hogy az ötleteket a Microsoft, Bing névre hallgató keresőjéből merítették, ám Marissa Mayer, a cég keresőrészlegének alelnöke kijelentette, hogy csak és kizárólag az elmúlt kilenc év tapasztalatait vették figyelembe. Az új külső mellett létrehoztak egy új reklámozási lehetőséget is, hiszen most már a reklámok mellé a hirdetőknek lehetőségük lesz kisméretű képeket illeszteni, amik az eddig megszokott elkülönítéssel jelennek meg, természetesen szövegtartalom nélkül.
A két kontinens piacán tehát privilégiumot élvez a kereső, de ha Ázsiát nézzük, már nem annyira rózsás a helyzetük. Kínában ugyanis a hazai készítésű Baidu kezdi kiszorítani a Google-t a piacról. A kis cég tavaly már majdnem 124 millió dolláros nyereséget ért el, ami duplája az előző év adott időszakának. A forgalom az elmúlt években már hetvennégy százalékra nőtt, ami összesen 283 millió dollárt tett ki. A Baidu piaci értéke ezzel 25,5 milliárd dollár fölé ugrott, túlszárnyalva ezzel a Yahoo-t, és közel kerülve az eBay-hez -írja az sg. Természetesen ezt a sikert a cég a kínai internet felhasználók gyorsan növekvő számának köszönheti, annak ellenére, hogy még mindig csak a lakosság harminc százaléka használja ki az internet nyújtotta lehetőségeket. Persze ez a szám azt jelenti, hogy a kínaiak közül már most többen használják a netet, mint az Egyesült Államokban.
A Baidu egyébként tavaly már nagyobb hányadát uralta a piacnak, mint a Google, részesedése már hatvannégy százalékos volt a versenytárs kivonulása előtt. Az amerikai vetélytárs azonban nem adja fel, és már a hónap elején bejelentette, hogy visszatér a kínai piacra, és ezzel valószínűleg hatalmas küzdelemre kell számítania.