Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
FIATalos
A Fiat 500 kicsi, kedves, megbízható modell, éppen ezért sokan kedvelik. Már évtizedek óta jelennek meg változatai, és persze mindegyiknek megvan a maga szépsége. Főleg akkor, ha a sorozat legsportosabb modelljeit vizsgálgatjuk.

A legújabb modell bemutatása után nem sokkal megjelent a sokak számára jól ismert olasz tuningcég, az Abarth, és a gyártó közreműködésével létrehozott legsportosabb verzió. Természetesen külsőleg megpróbálták a szolidan sportos dizájn érzetét kelteni, valamint a hatvanas évek 500-asához hasonló látványt újraéleszteni. Ez sikerült is nekik, ám a motorválasztás már talán nem volt annyira szerencsés... Az 1.4 literes benzines turbómotor ugyanis 5200-as fordulatnál 135 lóerőt teljesít, ami -valljuk be őszintén - nem éppen a sokak által elképzelt és oly soká várt ideált testesíti meg.

Ha vetélytársait vizsgáljuk, egyből szembetűnik, hogy nem ez a teljesítmény viszi a pálmát. A Mini, Cooper S verziója ugyanis 172 lóerőt teljesít, és akkor még nem is beszéltünk a Fiesta St-ről. A százas sprintet is nyolc másodperc felett futja, míg a Mininek 7,3 másodpercre van szüksége a feladat teljesítéséhez. A Fiat természetesen használ egy nyomatékátvitel ellenőrző rendszert is, így a 206 Nm-es forgatónyomaték közvetlenül a kerekekre irányítása esetén is megfelelő kezelhetőséget biztosít a sofőr számára. Már csak két kérdés merülhet fel: Vajon miért nem növelték meg jobban a teljesítményt? A blokk nem bírja, vagy csak a megbízhatóságra és a hosszú távú működésre törekedtek?

Egyet biztosan állíthatunk: a blokk bírja. Sőt! Nagyon jól bírja. Ékes példa lehet erre a legutóbb kiadott, a G-Tech által átkomponált Abarth 500-as. Az RS-S névre hallgató csomag ugyanis megadhatja mindenkinek, amire oly régóta vágyott; tartalmaz ugyanis állítható futóművet, optikai elemeket, 17"-os könnyűfém kerekeket, és persze a legnagyobb csemegéket: Garrett feltöltőt, nagyobb injektorokat, új gyújtógyertyákat, valamint átalakított kipufogórendszert. Az így már majdnem harmincezer euróba kerülő autó végre elhozza mindnyájunknak a hiányolt lóerőket. Ezzel az opcióval ugyanis a jármű 210 lóerőt teljesít, valamint nyomatéka is 310 Nm-re nőtt. A százas sprintet már hét alatt teljesíti, és a végsebességet is le kellett korlátozni 226 km/h-nál. Lehet, hogy a gyár a sportos kiadás kis teljesítményével a tuningcégeknek akart kedvezni?