A legújabb modell bemutatása után nem sokkal megjelent a sokak számára jól ismert olasz tuningcég, az Abarth, és a gyártó közreműködésével létrehozott legsportosabb verzió. Természetesen külsőleg megpróbálták a szolidan sportos dizájn érzetét kelteni, valamint a hatvanas évek 500-asához hasonló látványt újraéleszteni. Ez sikerült is nekik, ám a motorválasztás már talán nem volt annyira szerencsés... Az 1.4 literes benzines turbómotor ugyanis 5200-as fordulatnál 135 lóerőt teljesít, ami -valljuk be őszintén - nem éppen a sokak által elképzelt és oly soká várt ideált testesíti meg.
Ha vetélytársait vizsgáljuk, egyből szembetűnik, hogy nem ez a teljesítmény viszi a pálmát. A Mini, Cooper S verziója ugyanis 172 lóerőt teljesít, és akkor még nem is beszéltünk a Fiesta St-ről. A százas sprintet is nyolc másodperc felett futja, míg a Mininek 7,3 másodpercre van szüksége a feladat teljesítéséhez. A Fiat természetesen használ egy nyomatékátvitel ellenőrző rendszert is, így a 206 Nm-es forgatónyomaték közvetlenül a kerekekre irányítása esetén is megfelelő kezelhetőséget biztosít a sofőr számára. Már csak két kérdés merülhet fel: Vajon miért nem növelték meg jobban a teljesítményt? A blokk nem bírja, vagy csak a megbízhatóságra és a hosszú távú működésre törekedtek?
Egyet biztosan állíthatunk: a blokk bírja. Sőt! Nagyon jól bírja. Ékes példa lehet erre a legutóbb kiadott, a G-Tech által átkomponált Abarth 500-as. Az RS-S névre hallgató csomag ugyanis megadhatja mindenkinek, amire oly régóta vágyott; tartalmaz ugyanis állítható futóművet, optikai elemeket, 17"-os könnyűfém kerekeket, és persze a legnagyobb csemegéket: Garrett feltöltőt, nagyobb injektorokat, új gyújtógyertyákat, valamint átalakított kipufogórendszert. Az így már majdnem harmincezer euróba kerülő autó végre elhozza mindnyájunknak a hiányolt lóerőket. Ezzel az opcióval ugyanis a jármű 210 lóerőt teljesít, valamint nyomatéka is 310 Nm-re nőtt. A százas sprintet már hét alatt teljesíti, és a végsebességet is le kellett korlátozni 226 km/h-nál. Lehet, hogy a gyár a sportos kiadás kis teljesítményével a tuningcégeknek akart kedvezni?