Az egyik legnagyobb, német autógyártó cég hétfőn bemutatta legújabb modelljét, az A7-est. Az ötajtós, csapott farú kupé a gyártó sportkupé szegmensébe sorolható, annak ellenére, hogy hátul van még ajtó az utasoknak. Nagy lépést tett ezzel a modellel a négykarikás márka, hiszen a négyajtós kupék piacára gyártott egy ötajtósat, ami a konkurens modellek között is egyedülálló. Látszólag jól sikerült kombinálniuk tehát az elegáns kupét a sportszedánnal, valamint a praktikus családi autóval.
Az A7-es néhány karosszériaeleme és a vázszerkezet nagy része alumíniumból, a főtartók pedig csúcstechnológiás acélból készültek. A jármű tizennyolc-, illetve húszcollos kerekeken gurul, a felfüggesztés pedig szintén alumíniumból készül. A vezetésválasztó rendszer alapfelszereltség, és többfajta stílust tesz lehetővé, de az adaptív, szabályozott légrugózás csak választható extraként jelenik meg a palettán. Ugyanígy választható extra lett a LED-es fényszóró, gyárilag bi-xenonnal és LED-es helyzetjelzővel szerelik a járművet.
Egyelőre a meghajtásról négyféle (két benzines és két dízelmotor) V6-os erőforrás gondoskodik, az alapváltozat a háromliteres, 204 lóerős, 400 Nm-es motorral lesz felszerelve, és csak ez a kivitel nem rendelkezik összkerékhajtással. Az erősebbik dízel 253 lóerőt, valamint 450 Nm-t teljesít, és szintén háromliteres. A benzines változat 272 lóerőt és 280 Nm-t présel ki a feltöltött, 2,8 literes blokkból, és a csúcsváltozat 300 lóerős, 440 Nm-es benzines lesz.
Mindegyik motor automata váltót kap, némelyikhez multitronicos első kerék hajtás lesz illesztve, de kapható lesz a hétsebességes S-Tronic is összkerékhajtással. A Quattro hajtáslánc teljesen új technológiával lesz felszerelve, ugyanis a nyomaték vektoros elosztásának köszönhetően előre hetven százalékot, hátra pedig akár nyolcvanöt százalékot is képes eljuttatni a vezérlő, ha szükséges. Az alapáttétel aránya 40:60, vagyis a hátsókerék hajtás sportosságát tartották szem előtt.
A modell fejlesztésének egyik legfőbb szempontja a fogyasztás csökkentése volt. A háromliteres, dízel alapmotor száz kilométeren beéri 5,3 liter gázolajjal is. Mindezt a start-stop funkcióval, és a teljesen új hő-, és fékenergia visszanyerő rendszerek segítségével teszi.
A valódi bemutató majd a párizsi autószalonon lesz, és csak ezután kezdik majd forgalmazni. Alapára 51650 eurót kóstál, minden extráért felárat kell majd fizetni. Egyelőre úgy tűnik, az Audi a következő generációs A6-os padlólemezére épített A7-essel telibe találta a konkurencia gyenge pontját, és a luxuskategória egyik éllovasa is lehet.