Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Jobban csúszik
Már többször kedveztünk a hátsókerék-hajtást előnyben részesítő autórajongók széles táborának, és most sem lesz ez másként. Ugyanis úgy tűnik, a japánok már tudják, mi kell a népnek. Nagy sikert fog aratni, és a fiatal vásárlók körét célozza meg. Ez az FT-86.

A felkelő nap országának fiai nagyon szeretik a motorsportokat, még akkor is, ha nem érnek el akkora sikereket, mint más nemzetiségű kollégáik. A szigetországban nagy népszerűségnek örvend a drift, vagyis az erőcsúsztatás. Rengeteg hátsókerék hajtású járműtípus rója az ország útjait, és úgy tűnik, az autógyártó cégek továbbra is kedvezni próbálnak az autósportok szerelmeseinek. A Toyota legalábbis biztosan.

A japán autógyártó cég még tavaly, a Tokyo Motor Show-n bemutatta az FT-86 névre keresztelt, kissé az utolsó Celica-ra hajazó sportos koncepció-autóját. A gyártást akkor 2013-ra tervezték, ám biztos forrásból tudjuk, hogy már jövő novemberben megindulhat a szériagyártás. A közép kategóriás modell ára nagyjából huszonkétezer euró környékén lesz, ami azt is jelenti, hogy nagyon jó ellenfele lesz az izmosabb európai modelleknek.

Az egészben az a szép, hogy a motort a Subaru szállítja, vagyis kétezer köbcentis boxer lesz a jármű szíve. A váltást egy hatsebességes váltó segíti majd, a fékek pedig az ADVICS-tól jönnek. A legjobb persze, hogy a nyomatékot teljes egészében a hátsó kerekekre továbbítja, így téve élvezetesebbé a vezetést. A karosszéria nagyon könnyű lesz, méretei a következők: 4,16 méteres hossz, 1,76 méteres szélesség, 1,26 méteres magasság, valamint a tengelytáv 2,57 métere.

A külső dizájn tehát erősen a Toyota stílusjegyeit vonultatja fel, az elnyújtott, hegyes lámpák, a légbeömlők és a dupla, hátsó kipufogóvég mind-mind a sportosságra hívják fel a figyelmet. A belső tér kialakítása a jövőt idézi, a keret nélküli ajtón lévő áramvonalas kárpittól kezdve a digitális műszerfalon át a megfelelő oldaltartású ülésig minden a futurizmus jegyében készült.

A négyüléses sportkocsinak egyébként már létezik egy elődje, ami Corolla AE-86-os névre hallgat, és a japán motorsport kedvelt „eszköze". Nem véletlen tehát, hogy az új Hachiroku (japánul 86-ot jelent) már saját rajongói oldallal rendelkezik, pedig még nincs is gyártásban. Néhány kép tehát ízelítőül, és a fanatikusoknak üzenjük, már csak néhány százat kell aludniuk a debütálásig!