Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A villámgyors sváb
A genfi autószalon egyik legnagyobb sztárja egyértelműen a Porsche 918 Spyder volt. Ott mutatták meg elsőként a zuffenhausiak, hogy ők is képesek hibridet építeni. Mára teljesen letisztult a kép: az izgalmas versenyautót kis szériában ugyan, de gyártani fogják.

Kissé drága mulatság lesz, hiszen az ára kereken félmillió eurót fog kóstálni. A számok magukért beszélnek: 70 g/km -es szén-dioxid kibocsátás, hét és fél perces köridő a Nordschleifén, 3,2 másodperces százas gyorsulás, valamint 325 km/h-s végsebesség. Ezekre eddig egyetlen, gyári Porsche sem volt képes. Gyorsabb, mint a legtöbb utcai sportkocsi, takarékosabb, mint a kisautók.
Ez eddig nem is lenne meglepő, hiszen sok tanulmányautót láttunk már hasonló adatokkal, amik soha nem kerültek gyártásba. Ám a cég tanácsa a tegnapelőtti ülésen zöld utat adott a szériafejlesztés felé -jelentette be a cég szóvivője kedden este. A kocsit Weissach-ban fejlesztik majd, de a gyártás Zuffenhausen-ben marad. A döntést egyébként a hatalmas érdeklődés, és a sikeresnek ítélt piaci elemzés segített meghozni.

A nyitott kétülésesnek a beültetett, több mint ötszáz lóerős, V8-as motoron kívül még szüksége van néhány elektromotorra ahhoz, hogy egy Le Mans-i szériát levezethessen. Ezek a motorok együttesen ugyanis 218 lóerőt teljesítenek, am igazán különlegessé teszi a hibridet. Természetesen a karbon karosszéria alatt rejtőznek még a lítium-ion akkumulátorok is, melyeket a legtöbb elektromos járműhez hasonlóan hálózati csatlakozóról is fel lehet tölteni. Egy töltéssel és tisztán elektromos hajtással az autó összesen huszonöt kilométert képes megtenni, de nem is igazán erre a célra lett kifejlesztve a 918-as. Az ember használja ki mindkét hajtás előnyeit, természetesen egyszerre, és minden bizonnyal hatalmas élményben lesz része.

A Porsche tehát a számokat nézve erőfölénnyel rendelkezik a konkurens, illetve konszern-testvér Audi E-tron-nal és a három csillagos Mercedes SLS E-cell-lel szemben is. És bár lehet, hogy ez a két autó nem olyan izmos, mint születendő társuk, a gyártási versenyben egyelőre ők állnak jobban: az Audi 2011 év végére tervezi a megjelenést, a Mercedes pedig 2013-ra. Éppen ebből adódóan a két márka hatalmas előnyre tehet szert a Porschéval szemben, és akkor még nem is említettük a többi, európai márka által fejlesztett sportautókat.