A legújabb Chevrolet Camaro-t sokan már ismerhetik a Transformers című filmből. Sokan örülnének egy ilyen pompás darabnak, abból is a Z28-as jelzésűnek. Ez ugyanis 548 lóerőt teljesít, méghozzá gyárilag. Szép teljesítmény, utcára már több mint elég. A hátsókerekekre szabadított ménes igazi, feledhetetlen élményt nyújt minden sofőr számára.
De van, aki megszerez egyet, és kevésnek találja; otthon nekilát, addig faragja, míg egyedi mestermű nem lesz belőle. A kanadai Serge Leger is belevágott a nagy munkába, és a kiállításon az autó csodájára járó közönség reakciói alapján sikeresnek mondható az eredmény. Serge igazi megalomán; minden egyes részletet átalakított a kocsin.
Az amúgy is izmos járművet még izmosabbá tette, de mindemellett ügyelt a biztonságra is. A belső tér olasz bőrből egyedileg készített kárpitja, valamint a Pioneer típusú, a teljes csomagtartót elfoglaló hangrendszer mellett azért elsőre feltűnik a bukókeret, ami a karosszéria merevítésére is szolgál egyben. Menetesen állítható futómű, 355 mm-es átmérőjű féktárcsák, valamint Baer hatdugattyús fékrendszer segíti az autó úton tartását. Természetesen a külső is megváltozott. Hatalmas légbeömlő nyílás foglal helyet az első lökhárítót helyettesítő spoilerhéjban, aminek nagyon fontos szerepe van a motor hűtésében és teljesítmény növelésében egyaránt. A hatalmas kerekek csak a szélesített sárvédők alá fértek be, és a biztosabb tapadásukért a csomagtartón fekvő, elsőre szembetűnő karbon szárny a felelős.
És akkor jöjjön az igazi csemege. A hatliteres, V8-as LSX motorra Serge felszerelt egy kilencvenegy milliméteres Turbonetics turbófeltöltőt, valamint egy öt collos lefújócsövet. A szívórendszer teljesen egyedileg lett kialakítva, és a hatalmas töltőlevegő-hűtő megfelelően hűvös levegőt biztosít a motor számára. Ezeknek az átalakításoknak köszönhetően az autó 1419 lóerőt teljesít, valamint 1219 Nm-es forgatónyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. A teljesítménynövelés a sebességváltó cseréjét is szükségessé tette, így most egy TCI 4L80E típusú nyomatékváltó elégíti ki az igencsak megnövekedett igényeket.
Sokan szeretnének a tervező helyében lenni, de azért azt is meg kell említenünk, hogy az átalakítás összege meghaladta a 320000 dollárt, a ráfordított munkaórák száma pedig elérte a 3800-at. Ez azért nem kis mennyiség, még akkor sem, ha főállásban műveljük. Az autó tehát az emberi találékonyság és kitartás mintaképe is lehet. Íme néhány kép kedvcsinálónak.