Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Fekete bivaly
Vannak dolgok az életben, melyeket gyermekkorunk óta áhítunk megszerezni. Mindenkinek van kedvenc autója, ami - ha volna elég pénze az embernek - már régen a garázsban állna. Van, aki megveszi a készet, van, aki megcsinálja magának...

A legújabb Chevrolet Camaro-t sokan már ismerhetik a Transformers című filmből. Sokan örülnének egy ilyen pompás darabnak, abból is a Z28-as jelzésűnek. Ez ugyanis 548 lóerőt teljesít, méghozzá gyárilag. Szép teljesítmény, utcára már több mint elég. A hátsókerekekre szabadított ménes igazi, feledhetetlen élményt nyújt minden sofőr számára.
De van, aki megszerez egyet, és kevésnek találja; otthon nekilát, addig faragja, míg egyedi mestermű nem lesz belőle. A kanadai Serge Leger is belevágott a nagy munkába, és a kiállításon az autó csodájára járó közönség reakciói alapján sikeresnek mondható az eredmény. Serge igazi megalomán; minden egyes részletet átalakított a kocsin.

Az amúgy is izmos járművet még izmosabbá tette, de mindemellett ügyelt a biztonságra is. A belső tér olasz bőrből egyedileg készített kárpitja, valamint a Pioneer típusú, a teljes csomagtartót elfoglaló hangrendszer mellett azért elsőre feltűnik a bukókeret, ami a karosszéria merevítésére is szolgál egyben. Menetesen állítható futómű, 355 mm-es átmérőjű féktárcsák, valamint Baer hatdugattyús fékrendszer segíti az autó úton tartását. Természetesen a külső is megváltozott. Hatalmas légbeömlő nyílás foglal helyet az első lökhárítót helyettesítő spoilerhéjban, aminek nagyon fontos szerepe van a motor hűtésében és teljesítmény növelésében egyaránt. A hatalmas kerekek csak a szélesített sárvédők alá fértek be, és a biztosabb tapadásukért a csomagtartón fekvő, elsőre szembetűnő karbon szárny a felelős.

És akkor jöjjön az igazi csemege. A hatliteres, V8-as LSX motorra Serge felszerelt egy kilencvenegy milliméteres Turbonetics turbófeltöltőt, valamint egy öt collos lefújócsövet. A szívórendszer teljesen egyedileg lett kialakítva, és a hatalmas töltőlevegő-hűtő megfelelően hűvös levegőt biztosít a motor számára. Ezeknek az átalakításoknak köszönhetően az autó 1419 lóerőt teljesít, valamint 1219 Nm-es forgatónyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. A teljesítménynövelés a sebességváltó cseréjét is szükségessé tette, így most egy TCI 4L80E típusú nyomatékváltó elégíti ki az igencsak megnövekedett igényeket.

Sokan szeretnének a tervező helyében lenni, de azért azt is meg kell említenünk, hogy az átalakítás összege meghaladta a 320000 dollárt, a ráfordított munkaórák száma pedig elérte a 3800-at. Ez azért nem kis mennyiség, még akkor sem, ha főállásban műveljük. Az autó tehát az emberi találékonyság és kitartás mintaképe is lehet. Íme néhány kép kedvcsinálónak.