Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Tesztnap
Mint arról korábban már beszámoltunk, a győri Széchenyi István Egyetem, SZEnergy Team csapata már többször is megnyerte a Shell Eco-Marathon versenyt, aminek az a lényege, hogy a legkevesebb energia felhasználásával jussunk el minél messzebbre. Most újra tesztelték az általuk készített prototípust a Rába Ringen.

Hétfőn, sugárzó napsütés várta a tesztelőket a pályán. Nem véletlen a többes szám, hiszen a csapat autója mellett számos jármű vette kezelésbe a ring aszfaltcsíkját. A tesztnap nem csak az adatok begyűjtésére szolgált, hanem az érdeklődőbbek számára tökéletes lehetőséget nyújtott a Leier ECO-Line által kiállított elektromos eszközök (rollerek, kerékpárok, robogók) kipróbálására is. Mindezek mellett megcsodálhattunk egy vérbeli, a Széchenyi-futam kategória győztesének kikiáltott sportautót is, melyet Willisits Attila épített.

A tesztelés közben megérkezett Willisits Vilmos is, aki átépített Smart járművét mutatta be az érdeklődőknek. A kisautó egyetlen töltéssel képes megtenni száz kilométert, hálózatról tölthető, és az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy az amúgy is pöttöm csomag-, és utastér is érintetlen maradt, mert az akkumulátorok és a hajtómotor is a kocsi alsó részébe kerültek. Ezzel nem csak a helyszükséglet kérdését oldotta meg a tervező, hanem a biztonságosabb autózáshoz szükséges alacsonyabb súlypont is tökéletesen a helyére került.
A tesztelés másik résztvevője az Intermotor Team Se volt, ők a majdnem tizennégy lóerős, elektromos gokartjaikat hozták ki a tesztnapra. A nyomaték természetesen a teljesítményt is túlszárnyalta, nem véletlen tehát, hogy a vezetési élmény nem is hagyott kívánnivalót maga után. A kiváló gyorsulás mellett a kanyarsebesség is lélegzetelállítóra sikeredett. Valaki végre be tudta bizonyítani, hogy elektromos meghajtással is lehet élményautózni, sőt akár jobban is, mint robbanómotoros társaikkal.

A SZEnergy Team ismét megmutatta, hogy az általuk épített napelemes autóval hatalmas távolságokat lehet megtenni, ráadásul a teszt végére már több energia tárolódik az akkumulátorokban, mint amennyi induláskor rendelkezésre állt. A mérések szerint ugyanis majdnem tizenöt százalékkal több energia termelődött a tesztüzem során, mint amennyit az autó felhasznált. Az egyetlen problémát egyelőre az átlagsebesség jelenti a versenyzők számára, hiszen az autó tizennyolc kilométert képes megtenni egy óra alatt, így a közúti használatra jelenleg még alkalmatlan. De nem is ez volt a fő cél a teszteléskor, hanem a legkülönbözőbb mérések eredményeinek rögzítése a tesztüzem során. Figyelték a sebességfüggő légellenállást is, és az autóba épített adatgyűjtő segítségével rengeteg paramétert rögzítettek.

Jövőre ismét szeretnének tesztnapot tartani, és még több érdeklődő kíváncsiságának eleget tenni. Addig is köszönettel tartozunk a fent említett cégeknek, valamint a Rába Járműipari Nyrt.-nek, akik lehetővé tették a tesztnapot.