Hétfőn, sugárzó napsütés várta a tesztelőket a pályán. Nem véletlen a többes szám, hiszen a csapat autója mellett számos jármű vette kezelésbe a ring aszfaltcsíkját. A tesztnap nem csak az adatok begyűjtésére szolgált, hanem az érdeklődőbbek számára tökéletes lehetőséget nyújtott a Leier ECO-Line által kiállított elektromos eszközök (rollerek, kerékpárok, robogók) kipróbálására is. Mindezek mellett megcsodálhattunk egy vérbeli, a Széchenyi-futam kategória győztesének kikiáltott sportautót is, melyet Willisits Attila épített.
A tesztelés közben megérkezett Willisits Vilmos is, aki átépített Smart járművét mutatta be az érdeklődőknek. A kisautó egyetlen töltéssel képes megtenni száz kilométert, hálózatról tölthető, és az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy az amúgy is pöttöm csomag-, és utastér is érintetlen maradt, mert az akkumulátorok és a hajtómotor is a kocsi alsó részébe kerültek. Ezzel nem csak a helyszükséglet kérdését oldotta meg a tervező, hanem a biztonságosabb autózáshoz szükséges alacsonyabb súlypont is tökéletesen a helyére került.
A tesztelés másik résztvevője az Intermotor Team Se volt, ők a majdnem tizennégy lóerős, elektromos gokartjaikat hozták ki a tesztnapra. A nyomaték természetesen a teljesítményt is túlszárnyalta, nem véletlen tehát, hogy a vezetési élmény nem is hagyott kívánnivalót maga után. A kiváló gyorsulás mellett a kanyarsebesség is lélegzetelállítóra sikeredett. Valaki végre be tudta bizonyítani, hogy elektromos meghajtással is lehet élményautózni, sőt akár jobban is, mint robbanómotoros társaikkal.
A SZEnergy Team ismét megmutatta, hogy az általuk épített napelemes autóval hatalmas távolságokat lehet megtenni, ráadásul a teszt végére már több energia tárolódik az akkumulátorokban, mint amennyi induláskor rendelkezésre állt. A mérések szerint ugyanis majdnem tizenöt százalékkal több energia termelődött a tesztüzem során, mint amennyit az autó felhasznált. Az egyetlen problémát egyelőre az átlagsebesség jelenti a versenyzők számára, hiszen az autó tizennyolc kilométert képes megtenni egy óra alatt, így a közúti használatra jelenleg még alkalmatlan. De nem is ez volt a fő cél a teszteléskor, hanem a legkülönbözőbb mérések eredményeinek rögzítése a tesztüzem során. Figyelték a sebességfüggő légellenállást is, és az autóba épített adatgyűjtő segítségével rengeteg paramétert rögzítettek.
Jövőre ismét szeretnének tesztnapot tartani, és még több érdeklődő kíváncsiságának eleget tenni. Addig is köszönettel tartozunk a fent említett cégeknek, valamint a Rába Járműipari Nyrt.-nek, akik lehetővé tették a tesztnapot.