Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A csőrös
A Pontiac cég ugyan már halott, de a Classic Design Concepts cég még most is fejleszti a prototípusokat, illetve kis szériában gyártja is azokat. A cég profilja a régebbi típusok felélesztése, ám egyidejűleg teljesen új köntösbe való bújtatása. A már lényegében veterán típusok átalakítása, modern vonalakkal való felruházása és a legújabb technikával ötvözött felszerelése napjainkban éli reneszánszát. A cég választása most a híres sorozat, a Firebird (tűzmadár) egyik típusára esett.

A prototípust Firebreather (szabad fordításban: tűzokádó) névre keresztelték, és a Chevrolet Camaro alapjaira épül. Már első pillantásra feltűnik a madár jelleg, hiszen az autó orrán mintegy hatalmas csőrként foglal helyet a homlokfal túlnyúló darabja, amit a lökhárító alakja is követ (annak idején hasonló kialakítás miatt kapta a BMW egyik szériája a cápa nevet). Az első traktust gazdagítják még a gyönyörű, első fényszórók, amelyek persze LED technológiával készülnek, valamint a különleges alakú lökhárítóba épített ködlámpák is.

A kocsi könnyedén gurul a Pirelli P-Zero gumiköpenyeken, amik pattanásig feszülnek a hatalmas, húszcollos könnyűfém felniken. Persze a hatalmas kerekek megfelelően szélesek is, így növelik az úttartást, ám a méret miatt a sárvédőket is ki kellett szélesíteni a tervezőnek, és amint látható, nem okozott hátrányt az összkép szempontjából, sőt...

A hátsó, robotszemre emlékeztető lámpák mellett a szolid hátsó lökhárító, és a nem túl magas szárny is nagyon feldobja a Firebreather karakteres, markáns alakját. Az ajtót kinyitva szintén igazi, festeni való tájkép tárul a szemünk elé; a kézzel, és ráadásul piros cérnával varrott bőrből készült ülések és kárpitok élvezetessé teszik a modern, belső teret. A kormány is a régi típus eredeti kormányának másolata, ám teljesen modern változatban, és persze szintén bebőrözve.

A motorháztetőn lévő púp már sejtetni kezdi, hogy vajon mi is bújhat meg alatta. A kompresszoros, 6,2 literes, V8-as erőforrás már igen megszokottá vált a modern izomautók körében. Igen ám, de a tűzokádó esetében az egység majdnem kétszáz pacival erősebb a gyári motornál. Így most 607 lóerő és persze a töménytelen mennyiségű nyomaték repíti a madárkát. A teljesítménynövelés érdekében a technológusok a feltöltőn kívül használtak még háromcollos, dupla kipufogórendszert, valamint töltőlevegő visszahűtőt is.

Az autót nagyon kis szériában fogják gyártani, mindösszesen ötven darab készül majd belőle, ám ára nem lesz túl borsos, hiszen már hatvanezer dollárért hozzájuthatunk egyhez (a sportautó kategóriában ez az ár nem túl magas, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy kis szériában készül), persze csak ha el nem kapkodják addigra.