Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Mennyire más...
Kínában teljesen új elgondolású közlekedési formát kívánnak bevezetni, közismert nevén a terpeszbuszt. A pekingi csúcstechnológiai kiállításon mutatták be májusban, és már most nagy népszerűségnek örvend.

Az ötlet igen egyszerű: az egyik főút két sávja szélére falat építenek, amelyre síneket tesznek. A busz lényegében tehát egy hatalmas (4 méter) hasmagasságú, síneken guruló, akár 1400 ember befogadására is képes jármű. Számára nincs dugó, és meghajtása is környezetbarát, ugyanis az elektromos hajtáshoz szükséges energiát napelemekből nyerik. A működtetése úgy történne, hogy a megállókban feltöltenék annyira, hogy a következőig eljusson. Maximális sebessége egyébként hatvan kilométer óránként.

Hogy miért is különleges? Talán azért, mert a pálya elkészítéséhez szükséges pénzösszeg nagyjából tizenöt milliárd forint. A négyes metró, persze ha tényleg marad a végösszeg, akkor 520 milliárdból épül meg. Ha azt nézzük, hogy a minimálbér Kínában harmincezer forint környékén van, akkor is rettentően olcsó. Hiszen negyven kilométerről beszélünk. A busz másik nagy előnye, hogy nem vesz el helyet az autósoktól, így a dugókat akár harmadára is csökkentheti. Azon járműveket pedig, melyek nem férnek el alatta, érzékelőkkel észleli, majd figyelmezteti őket. A teljes szakasz elkészítése mindösszesen egyetlen évet vesz igénybe. Mindezen felül az önkormányzat majdnem kétszáz kilométeres pálya kiépítését tervezi a közeljövőben.

Az is felmerült, hogy a síneket az úttestbe süllyesztik, így a gördülési ellenállás kisebb, tehát a fogyasztás is vele csökken. A másik ötlet szerint két fehér csíkot festenek fel az út szélére, amit egy kamera segítségével a számítógép képes követni. A megállók is kétfélék lehetnek: vagy oldalra szállnak le az utasok, vagy az emeletről felfelé. A másik előnye, hogy nem szükséges neki külön parkolóhely, hanem elég, ha a megállóban leállítják, hiszen nem akadályozza a forgalmat. Ez persze jobban belegondolva nem teljesen igaz, hiszen a nagyobb járműveket ezzel feltartóztatja, ráadásul a másik járat nem tudja kikerülni. De a kínai mérnökök majdcsak megoldják valahogy...