Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Díjköteles (egyelőre)
Autópályáink, Nyugat-Európa többi országához hasonlóan díjkötelesek. Mint az ismeretes, a fővárosból kivezető szakaszokon, egészen az M0-ás körgyűrűig nem kell matricát venni, hiszen a törvényi előírások szerint a körgyűrű így tudja csak tehermentesíteni Budapest forgalmát. Most Gödöllő, és a kistérségi önkormányzatok azt kérik az illetékesektől, hogy az M3-as első harminc kilométerét tegyék díjmentessé.

A kistérségi önkormányzatok azt kérik a nemzeti fejlesztési minisztertől, Fellegi Tamástól, hogy az M3-as autópálya, és a két hete megnyitott M31-es autópálya csatlakozásáig tegyék díjmentessé a főváros felé vezető részt -írja az autóhírek. Ugyan nagyon örülnek az újonnan megnyitott, Gödöllőt és az M0-ást Nagytarcsa alatt összekötő pályaszakasznak, ám mégis kitartanak kérésük mellett.

A polgármesterek ugyanis az M5-ös autópálya példáját hozták fel, ahol az M0-ás két szakasza közt majdnem tíz kilométer autópályát kellett ingyenessé tenni, így egészen Gyál és Alsónémedi határáig díjmentes a használata. Ráadásul egy olyan kormányrendeletre is hivatkoznak, amely szerint a jövőben az M3-as autópálya az M0 és M31 között ingyenes lesz. Éppen ezért hívják fel a figyelmet arra, hogy az M31-es feladata az M0-ás autóút Budapestet érintő részének tehermentesítése. Annak idején ugyanis az M0-ás északi szakaszának megépülési feltétele az volt, hogy építenek mellé egy távolabbi átkötő autópályát az M3-as irányába, ami meg is valósult (M31-es). Így tehát ingyenesen is el lehet jutni Gödöllőig, de nagy kerülővel.

Egyértelmű tehát: ha az egyik szakasz ingyenes, akkor a másik miért lenne fizetős? Több évet jártunk az M3-as szakaszon Gödöllőre munkába, így bizton állíthatjuk, hogy nagy segítség lenne nem csak Budapest, hanem a két város között, a 3-as főúton fekvő kisebb települések számára is a díjmentesség. Hétköznap hatalmas a forgalom Kistarcsán és Kerepesen, hiszen csak erre lehet eljutni ingyenesen Gödöllőre. Ráadásul a települések határain kint vannak a súlykorlátozó táblák, és ezeket nem igen veszik figyelembe a teherjárművel közlekedők.

A kérvényt Gémesi György, Gödöllő polgármestere, a kistérség elnöke, Benkovics Gyula, péceli polgármeter, Vécsey László, Szada polgármestere, Hatvani Miklós, Isaszeg polgármestere, illetve Csömör, Dány, Kerepes, Kistarcsa, Nagytarcsa, Zsámbok, Valkó, Vácszentlászló polgármesterei írták alá.