Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A villanyautó füstje
Vajon mi lehetne az igazán jó megoldás? Nem valószínű, hogy az elektromos autók. A Protoscar és a Daimler konszern által kidogozott, a környezetre vonatkozó terhelési számokból ugyanis az derül ki, hogy a villanyautók is szennyezik a környezetet, igaz kevésbé, mint a szénhidrogén hajtásúak.

A cégek tehát készítettek egy Optiresource nevezetű programot, mellyel átvilágítják a jelenleg használatos, szinte összes hajtóanyag (gázolaj, benzin, hibrid, elektromos, PB gáz, bioüzemanyag, üzemanyagcella) környezetre gyakorolt hatásait. Azt vizsgálták, mekkora energiafelhasználást igényel és mekkora káros anyag kibocsátással jár működésük -írja a zöldtech.

A program kidolgozói az energiafogyasztást a szokásos liter/100 km-es mértékegységben, a káros anyag kibocsátást pedig gramm/km-ben adják meg. A kiszámítások alapjaiként a jelenleg használt legkorszerűbb hajtással és akkumulátorral, valamint nagyjából kilencvenöt lóerős saját teljesítménnyel rendelkező motorral hajtott járműveket vették.

Bizonyára már sokan elgondolkodtak azon, hogy a tisztán elektromos autó működése ugyan teljesen emisszió mentes, ám a töltésnél elektromos áramot használunk, amit persze erőművekben állítanak elő. Sajnos ezek aránya a rossz irányba billen, hiszen ötvenhat százalékuk fosszilis energiahordozóból állítja elő az elektromos áramot, tizennyolc százalék csak a megújuló energiaforrás, a többi pedig atomerőművek segítségével jön létre. Ez azt is jelenti egyben, hogy a villanyautók szén-dioxid kibocsátása nagyjából nyolcvanhét gramm kilométerenként, ami csak fele a benzines, illetve dízel társakénak, így egyelőre nincsen teljesen emissziómentes autó.

Sok szakember azt szeretné, hogy a villanyautók káros anyag kibocsátásánál az energiaforrástól a kerekekig terjedő utat vegyék alapul. A villanyautóknál az a probléma, hogy hiába dolgozik a villanymotor nagyon jó hatásfokkal, az út, ami hozzá elvezet, nagyon hosszú, így az energia egy nagyobb része már a töltőhöz vezető vezetékeken, trafóházakban elvész. És akkor még nem beszéltünk az erőművek hatásfokáról.

Egyelőre tehát csak az a jármű nevezhető teljesen környezetbarátnak, amely megújuló energiaforrásból táplálkozik, és az elkészítéséhez felhasznált anyagok nagy része újra hasznosítható. Ugyanis sokan nem gondolnak arra, hogy mekkora energiát igényel egyetlen darab, korszerűnek mondható gépjármű előállítása, és mindeközben mennyi káros anyag keletkezik. Egyszer majd minden bizonnyal eljutunk arra a szintre, amikor szinte minden felhasznált anyag újból felhasználható lesz, és a gyártáshoz szükséges energiát kizárólag megújuló forrásokból fedezzük.