Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Olajozottan gördül?
Az amerikai autógyártók is kezdik érezni az olajárak változásait, nem is beszélve az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokról. Nem csoda tehát, hogy a V8-as erőforrások kezdenek kimenni a divatból, és jönnek helyette a kisebb hengerűrtartalmú, feltöltött motorok.

A demokrácia bölcsőjében még mindig rengeteg jármű rendelkezik a benzinfaló V8-assal. Nem is csoda, hiszen ezekben még benne van az anyag, szinte sohasem mennek tönkre. Ráadásul nagyon egyszerű szerkezetek, és persze a hatalmas távolságok leküzdésére lettek tervezve mind megbízhatósági, mind pedig kényelmi szempontból. Persze akkoriban nem számított az olajár.

Mára egyértelművé vált, hogy amiben sok elektronika kap helyet, az gyakrabban meghibásodik, mint puritánabb társai. Pedig egyelőre úgy tűnik, hogy az emissziós szabályok folyamatos szigorodása miatt egyre több villamossági rendszer gondoskodik a motor kipufogógáz káros összetevőinek csökkentéséről. A feltöltős motorok, a súlycsökkentés és a fogyasztás optimalizálása mind-mind a környezetvédelem érdekében történik.

Nemrégiben olvastam egy cikket egy külföldi oldalon, mely szerint a General Motors (GM) az új Corvette kialakításánál teljes mértékig szakít a hagyományokkal. A formavilág egyelőre nem változik nagyot, ám a hajtáslánc annál inkább. Egy Saab mérnök megerősítette azt a hírt, mely szerint a GM-mel való együttműködés alatt indult egy titkos projekt, amely máig is tart, és az emisszió jegyében folyik. A mérnök feladata az volt, hogy egy dupla kuplungos sebességváltót tervezzen a cég számára az új hajtáslánchoz. Ez már önmagában is furcsa, hiszen a Corvette V8-as motorokat használ, és persze hozzá a már jól bevált sebességváltókat.

Az értesülés szerint a cég egy új fejlesztésű, középmotoros autó piacra dobását tervezi, ráadásul a hagyományokkal még inkább szakítva a V8-ast V6-osra cserélnék. Az új motor természetesen turbófeltöltést kapna, így spórolnának az üzemanyagon, és a kibocsátott légszennyezőket is csökkentenék.

Nagyon helyes irányba folynak tehát a sportkocsi fejlesztései a zöld szempontokat tekintve, ám azért belül érezzük, hogy az évtizedek alatt kialakult izomautó képet ez az újítás teljesen összetörheti. Hiszen most nem egy hétköznapi tömegautóról beszélünk, hanem egy nívós, kiforrott státuszszimbólumról, aminek az egyik legfontosabb jellemzője a kompresszoros V8-as motor. Aki pedig ilyen autót vesz, az legkevésbé nézi a fogyasztásmérő pillanatnyi értékeit...