Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Cayenne bors vagy borsos Cayenne?
Aki vezetett már Porschét, az nagyon jól tudja, milyen az, amikor az embert megbámulják az utcákon. Nem elhanyagolható a vezetési élmény sem, hiszen a gyár a kezdetektől fogva a nagyteljesítményű sportautóiról volt híres. Ám a világ változik, a „divatot" pedig követni kell...

A német Porsche mindig is az igényesen készített, kétajtós, kupé sportkocsijairól volt híres. A faros boxerek hangjától már a szőr is felállt a hátunkon. De hát az igények változnak, és manapság nagyon nehéz a nagyfogyasztású autókat eladni. Ráadásul a két személyes változatok is csak egy viszonylag szűk réteget céloznak meg, így az utóbbi években nem véletlenül történtek a változtatások ezen a téren. Készült már családi SUV a Cayenne személyében, illetve a négyajtós Panamera, amely a kétajtós testvérének megtoldott változata. Utóbbi nagyon furcsának tűnhet annak, aki hozzászokott a kétajtósokhoz.

A fejlesztések persze ezekkel a modellekkel nem maradtak abba, ám a gyártó a környezetvédelmi szempontokat is egyre inkább előtérbe helyezi. Elkészítettek tehát egy Cayenne hibridet is, amelynek hajtásláncába már egy elektromos motor is beépítettek, így csökkentve a fogyasztást, illetve az emissziós értékeket, valamint tovább növelve az eladási adatokról szóló kritikákat. Mindezek ellenére a tuningcégek egyik legkiválóbb alapautója lett, hiszen rengeteg kiegészítőt lehet hozzá készíteni.

A megoldások tárháza szinte kimeríthetetlen, a hatalmas kerekek, a különféle spoilerek, valamint az egyedi fényezés mind-mind jól állnak az amúgy sem kis darab járműnek. Aki egy kicsit is törődik a jövőjével, az most kezd átállni a hibrid, illetve a tisztán elektromos hajtású járművek javítására, fejlesztésére. Németországban ez már elég nyilvánvalóvá vált, így a Cayenne S Hybrid is áldozatául esett a speedART névre keresztelt cégnek.

A motor teljesítményét megnövelték, így a kompresszoros, V6-os erőforrás 450 lóerőt ad le, és 570 Nm-rel tekeri a nyomatékváltót. A környezetvédelem itt egy kicsit háttérbe szorult, hiszen a fogyasztás a lóerőkkel együtt növekedett. Persze az élmény is egyenes arányban van a teljesítménnyel, hiszen a százas gyorsuláshoz már hat másodpercre sincs szüksége a hatalmas tömegnek. A végsebesség is tíz kilométerrel nőtt meg óránként, így most 252 km/h- val döngethetünk az Autobahn-on. Hátul a két, 100 mm átmérőjű kipufogócső gondoskodik a megfelelő hangzásról, a huszonkét collos kerekek pedig ugyancsak látványossá teszik a járművet.

A futóművet is megváltoztatták, az elektronikusan vezérelt rugózás még több komfortérzethez juttatja az utasokat és a vezetőt is. A műszerfalon helyet kapott a töltőnyomást jelző műszer is, amely szintén kék háttérvilágítással rendelkezik ugyanúgy, mint a gyárilag beépített műszerek. A cég még dolgozik az aerodinamikai kitten, ám a közeljövőben ezt is piacra szeretnék dobni.