A német Porsche mindig is az igényesen készített, kétajtós, kupé sportkocsijairól volt híres. A faros boxerek hangjától már a szőr is felállt a hátunkon. De hát az igények változnak, és manapság nagyon nehéz a nagyfogyasztású autókat eladni. Ráadásul a két személyes változatok is csak egy viszonylag szűk réteget céloznak meg, így az utóbbi években nem véletlenül történtek a változtatások ezen a téren. Készült már családi SUV a Cayenne személyében, illetve a négyajtós Panamera, amely a kétajtós testvérének megtoldott változata. Utóbbi nagyon furcsának tűnhet annak, aki hozzászokott a kétajtósokhoz.
A fejlesztések persze ezekkel a modellekkel nem maradtak abba, ám a gyártó a környezetvédelmi szempontokat is egyre inkább előtérbe helyezi. Elkészítettek tehát egy Cayenne hibridet is, amelynek hajtásláncába már egy elektromos motor is beépítettek, így csökkentve a fogyasztást, illetve az emissziós értékeket, valamint tovább növelve az eladási adatokról szóló kritikákat. Mindezek ellenére a tuningcégek egyik legkiválóbb alapautója lett, hiszen rengeteg kiegészítőt lehet hozzá készíteni.
A megoldások tárháza szinte kimeríthetetlen, a hatalmas kerekek, a különféle spoilerek, valamint az egyedi fényezés mind-mind jól állnak az amúgy sem kis darab járműnek. Aki egy kicsit is törődik a jövőjével, az most kezd átállni a hibrid, illetve a tisztán elektromos hajtású járművek javítására, fejlesztésére. Németországban ez már elég nyilvánvalóvá vált, így a Cayenne S Hybrid is áldozatául esett a speedART névre keresztelt cégnek.
A motor teljesítményét megnövelték, így a kompresszoros, V6-os erőforrás 450 lóerőt ad le, és 570 Nm-rel tekeri a nyomatékváltót. A környezetvédelem itt egy kicsit háttérbe szorult, hiszen a fogyasztás a lóerőkkel együtt növekedett. Persze az élmény is egyenes arányban van a teljesítménnyel, hiszen a százas gyorsuláshoz már hat másodpercre sincs szüksége a hatalmas tömegnek. A végsebesség is tíz kilométerrel nőtt meg óránként, így most 252 km/h- val döngethetünk az Autobahn-on. Hátul a két, 100 mm átmérőjű kipufogócső gondoskodik a megfelelő hangzásról, a huszonkét collos kerekek pedig ugyancsak látványossá teszik a járművet.
A futóművet is megváltoztatták, az elektronikusan vezérelt rugózás még több komfortérzethez juttatja az utasokat és a vezetőt is. A műszerfalon helyet kapott a töltőnyomást jelző műszer is, amely szintén kék háttérvilágítással rendelkezik ugyanúgy, mint a gyárilag beépített műszerek. A cég még dolgozik az aerodinamikai kitten, ám a közeljövőben ezt is piacra szeretnék dobni.