Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hurrikán
Az ember mindig is a csúcsra, a maximumra törekedett, hogy megmutassa fajtársainak, mire is képes önerejéből. Akár az építészetet, akár a sportokat, akár az autóversenyt nézzük, mindig újabb rekordok fognak születni. Most is megdőlt egy, mégpedig a G-Power BMW-jével.

A német fejlesztőmérnököknek semmi sem szabhat határt. Az autókat ugyanis olyan gyorsra építik, amilyenre csak akarják, hiszen az Autobahn-on nincs limit. Persze, helyenként vannak korlátozások, ám a nagyobb rész padlógázzal használható. Többször is olvashatjuk, hogy újabb utcai sebességrekord dőlt meg. Ezeket általában itt állítják fel. Persze, az autótípusok között is vannak eltérések, esetünkben a világ leggyorsabb négyajtósa kapta a főszerepet.

A G-Power ugyanis megdöntötte a saját maga által felállított sebességi rekordot. Eddig is az M5-ös bajor szörnyeteggel száguldoztak, a motorháztető alatt egy hengersoronként töltött V10-es erőforrás zakatolt, melynek teljesítménye elérte a 750 lóerőt, végsebessége pedig az eddig rekordnak számító 367,4 km/h-t. Ám a németeknek ez sem volt elég, még egy kicsit tekertek a töltőnyomáson, így már elég teljesítmény állt rendelkezésre az újabb rekord felállításához. A beavatkozás tehát sikeresnek bizonyult, hiszen 372 km/h-val repeszthetett a szerencsés sofőr. Ez a végsebesség éppen a szintén BMW motorral szerelt szuper sportkocsi, a McLaren F1 eddig elért csúcsa.

A Hurrican RR tehát kitett magáért, a 6,67 százalékos teljesítménynövekedés beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

És akkor most egy kis ízelítő az autó adataiból: a kereken 800 lóerős erőforrás főtengelye végén szintén 800 Nm-t mérhetünk, így a gyorsulás élménye nem maradhat el. A százas tempót 4,35 másodperc alatt éri el, a kétszázast pedig 9,4 másodperc alatt. A 300 km/h-s határt 25,8 szekundum alatt teljesíti, útban a rekordsebesség felé.

A nagyobb feltöltők huszonöt százalékkal több levegőt szállítanak a motornak, mint elődeik. A húszcollos kerekek pedig Michelin Pilot Sport gumikkal segítik az autó irányban tartását a hatalmas sebességnél is, bár az is igaz, hogy a sebességrekord felállításánál tizenkilenc collos felniket használtak. Természetesen az átalakítás ára nem éppen a hétköznapi ember pénztárcájának való, hiszen 252 100 euróban állt meg.

A G-Power azonban nem sokáig örülhet a sikernek; 2013-ban ugyanis a Bugatti kiadja a 16C Galibier névre keresztelt szedánját, amelynek hajtásáról a Veyronból már jól ismert, tizenhat hengeres, nyolcliteres erőforrás fog gondoskodni, ám turbófeltöltők helyett kompresszorok töltik majd fel, ugyanúgy, mint a Hurrican-t.