Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Dízel-villany
Többé már nem az autó kiállítások koncepció-autója. Jövő tavasztól már teljes valójában rója az utakat. Erős motor, kis fogyasztás, a világon az első, tisztán dízel-hibrid hajtáslánc. A Peugeot 3008 felkészült a harcra.

Az európai piacokon 2011 első felében megjelenő, dízel-elektromos hajtással rendelkező jármű egyelőre konkurencia nélkül várhatja debütálását. A francia autógyártó kínálatában elsőként jelenik meg ez a teljesen új hajtáslánc, amely később az RCZ-ben is megtalálható lesz. A Hybrid4 névre keresztelt erőforrás egy kétliteres dízelmotor és egy villanymotor koprodukciójából jött létre. A HDI erőforrás az első tengelyt hajtja a maga 163 lóerejével, valamint 300 Nm-es forgatónyomatékával. A villanymotor ezzel ellentétben a hátsó tengelyen kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtja. Ereje első hallásra nem tűnik soknak, hiszen csak harminchét lóerőt teljesít és száz newtonméter nyomatékot képes leadni folyamatos üzemben, ám a nyomatékcsúcsa eléri a 200 Nm-t is. Ha az adatokat összegezzük, érezhetjük, hogy a kereken 200 lóerő és az 500 Nm már elegendő vezetési élményt biztosít.

A villanymotor energiaellátásáról egyébként az alváz alatt elhelyezkedő nikkel-metál hibrid akkumulátor csomag gondoskodik. A francia mérnökök nem kímélték a 3008-ast, jól felszerelték minden földi jóval, ami csak képes lehet a környezetvédelmi előírásokat erősíteni. Van benne hatsebességes, manuális sebességváltómű, start-stop rendszer, és mozgási energia visszanyerő rendszer is. A vezérlőegység képes a legkülönbözőbb együttműködési módokat létrehozni a dízelmotor és a villanymotor között bármilyen terhelési fázisban. Így az autó fogyasztása a nagy erő ellenére is alacsonynak mondható, hiszen az egyterű Peugeot beéri mindössze 3,8 liter üzemanyaggal száz kilométerenként. A szén-dioxid kibocsátása is tökéletes, mindössze 99 gramm/kilométer.

Ilyen adatok mellett tehát nem is csoda, hogy egyelőre az enyhén megemelt has magasságú SUV-nak nincsen konkurenciája. A kereskedők háza táján csak jövő tavasszal lesz látható az autó, amely hatalmas belső terével elnyerheti az egész család szívét.