Az európai piacokon 2011 első felében megjelenő, dízel-elektromos hajtással rendelkező jármű egyelőre konkurencia nélkül várhatja debütálását. A francia autógyártó kínálatában elsőként jelenik meg ez a teljesen új hajtáslánc, amely később az RCZ-ben is megtalálható lesz. A Hybrid4 névre keresztelt erőforrás egy kétliteres dízelmotor és egy villanymotor koprodukciójából jött létre. A HDI erőforrás az első tengelyt hajtja a maga 163 lóerejével, valamint 300 Nm-es forgatónyomatékával. A villanymotor ezzel ellentétben a hátsó tengelyen kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtja. Ereje első hallásra nem tűnik soknak, hiszen csak harminchét lóerőt teljesít és száz newtonméter nyomatékot képes leadni folyamatos üzemben, ám a nyomatékcsúcsa eléri a 200 Nm-t is. Ha az adatokat összegezzük, érezhetjük, hogy a kereken 200 lóerő és az 500 Nm már elegendő vezetési élményt biztosít.
A villanymotor energiaellátásáról egyébként az alváz alatt elhelyezkedő nikkel-metál hibrid akkumulátor csomag gondoskodik. A francia mérnökök nem kímélték a 3008-ast, jól felszerelték minden földi jóval, ami csak képes lehet a környezetvédelmi előírásokat erősíteni. Van benne hatsebességes, manuális sebességváltómű, start-stop rendszer, és mozgási energia visszanyerő rendszer is. A vezérlőegység képes a legkülönbözőbb együttműködési módokat létrehozni a dízelmotor és a villanymotor között bármilyen terhelési fázisban. Így az autó fogyasztása a nagy erő ellenére is alacsonynak mondható, hiszen az egyterű Peugeot beéri mindössze 3,8 liter üzemanyaggal száz kilométerenként. A szén-dioxid kibocsátása is tökéletes, mindössze 99 gramm/kilométer.
Ilyen adatok mellett tehát nem is csoda, hogy egyelőre az enyhén megemelt has magasságú SUV-nak nincsen konkurenciája. A kereskedők háza táján csak jövő tavasszal lesz látható az autó, amely hatalmas belső terével elnyerheti az egész család szívét.