Aki még nem ismerné őket, annak azt kell tudnia a gyártóról, hogy hibrid járműveket készít, méghozzá az elérhető, maximális luxus jegyében. Nemrég mutatták be legújabb példányukat, a Karmát, amely már első pillantásra is igen figyelemreméltó darab. A „plug-in" hibrid kategóriába tartozó autó valóban a lehető legprecízebb mérnöki munkával készült, és a legmodernebb hibrid technológia mellett sikerült megtartani a Karma luxusjellegét is.
A karosszéria formája talán azért is egyedi, mert a négy ajtós szedán már-már átcsap kétajtós kupéba. Mint a legtöbb mai, amerikai izomautót, ezt is a gömbölyded, ám mégis szögletes forma jellemzi, a hatalmas kerekek teljesen kitöltik a sárvédő nyújtotta teret, szemből pedig egy bőszen vigyorgó, széles hűtőmaszkkal felruházott sportkocsi érzetét kelti. A belső tér kialakítása igen megkapó lehet annak, aki szereti az eleganciát keverni a sportos megjelenéssel. A sárga színű bőr mellett a barna is helyet kapott a négy darab ülés, az ajtók, valamint a kormány kárpitozásakor. A műszerfal analóg és digitális is egyben, letisztult forma és a könnyed kezelhetőség jellemzi.
A Fisker azonban nem csak a kényelemre, hanem a megbízható, a leginkább környezetbarát technológia kifejlesztésére is törekszik. A hatalmas szedánt ugyanis két, egyenként 204 lóerős elektromos motor hajtja, melyek együttes forgatónyomatéka 1300 Nm! Ezekkel az adatokkal elhihető, hogy az autó hat másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, és végsebessége eléri a 201 km/h-t, ami a villanyautóknál nem éppen megszokott tempó. Az energia ellátásról egy 200 kW teljesítményű lítium-ionos akkumulátor csomag gondoskodik, egyetlen töltéssel a Karma így 85 km megtételére képes. Ekkor azonban bekapcsol a kétliteres, turbós GM erőforrás, és feltölti az akkukat. Ebben még segítségére van a tetőn elhelyezett napelem-csomag is. Természetesen ezzel a technológiával sikerült azt is elérni, hogy a tökéletes menetteljesítmények mellett az autó beéri két liter üzemanyaggal száz kilométeren.
A bemutató tartalmaz egy videót is, amelyet a gyártó honlapjáról akár le is tölthetünk. A Fisker egyelőre még fejleszti a bemutatott járművet, ám a kereskedelmi forgalomba már jövőre megjelenhet. Természetesen esetünkben is kisebb szériás darabról van szó, így az áráról egyelőre nem ejtettek szót. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy nem a hétköznapi kategóriába fogják sorolni a szakemberek.