Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hiszel a Karmában?
Sokan szeretnék, hogy autójuk nagyon jól menjen, ellenben keveset fogyasszon. Egyszerű motorok esetében a mai technika alkalmazásával ezt szinte lehetetlen elérni, hiszen lóerők csak üzemanyagból nyerhetők. Az amerikai Fisker cég bebizonyította, hogy lehet ezt másként is csinálni.

Aki még nem ismerné őket, annak azt kell tudnia a gyártóról, hogy hibrid járműveket készít, méghozzá az elérhető, maximális luxus jegyében. Nemrég mutatták be legújabb példányukat, a Karmát, amely már első pillantásra is igen figyelemreméltó darab. A „plug-in" hibrid kategóriába tartozó autó valóban a lehető legprecízebb mérnöki munkával készült, és a legmodernebb hibrid technológia mellett sikerült megtartani a Karma luxusjellegét is.

A karosszéria formája talán azért is egyedi, mert a négy ajtós szedán már-már átcsap kétajtós kupéba. Mint a legtöbb mai, amerikai izomautót, ezt is a gömbölyded, ám mégis szögletes forma jellemzi, a hatalmas kerekek teljesen kitöltik a sárvédő nyújtotta teret, szemből pedig egy bőszen vigyorgó, széles hűtőmaszkkal felruházott sportkocsi érzetét kelti. A belső tér kialakítása igen megkapó lehet annak, aki szereti az eleganciát keverni a sportos megjelenéssel. A sárga színű bőr mellett a barna is helyet kapott a négy darab ülés, az ajtók, valamint a kormány kárpitozásakor. A műszerfal analóg és digitális is egyben, letisztult forma és a könnyed kezelhetőség jellemzi.

A Fisker azonban nem csak a kényelemre, hanem a megbízható, a leginkább környezetbarát technológia kifejlesztésére is törekszik. A hatalmas szedánt ugyanis két, egyenként 204 lóerős elektromos motor hajtja, melyek együttes forgatónyomatéka 1300 Nm! Ezekkel az adatokkal elhihető, hogy az autó hat másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, és végsebessége eléri a 201 km/h-t, ami a villanyautóknál nem éppen megszokott tempó. Az energia ellátásról egy 200 kW teljesítményű lítium-ionos akkumulátor csomag gondoskodik, egyetlen töltéssel a Karma így 85 km megtételére képes. Ekkor azonban bekapcsol a kétliteres, turbós GM erőforrás, és feltölti az akkukat. Ebben még segítségére van a tetőn elhelyezett napelem-csomag is. Természetesen ezzel a technológiával sikerült azt is elérni, hogy a tökéletes menetteljesítmények mellett az autó beéri két liter üzemanyaggal száz kilométeren.

A bemutató tartalmaz egy videót is, amelyet a gyártó honlapjáról akár le is tölthetünk. A Fisker egyelőre még fejleszti a bemutatott járművet, ám a kereskedelmi forgalomba már jövőre megjelenhet. Természetesen esetünkben is kisebb szériás darabról van szó, így az áráról egyelőre nem ejtettek szót. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy nem a hétköznapi kategóriába fogják sorolni a szakemberek.