Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Új alváz, új hajtás
A legfrissebb híresztelések szerint a Volkswagen csoport sportkocsijainak padlólemezét a Porsche tervezheti. A konszern berkein belül nem csak a zuffhauseni cég versengett anya kegyeiért, hanem az Audi is, de végül alul maradt a viadalban.

Hogy végül miért is a nagy sportautó múlttal rendelkező Porsche kapta meg a tervezés jogát? Talán éppen ezért. Hiszen a sportkocsikon kívül nem nagyon gyártottak eddig más típusokat. Persze kilengéseik nekik is voltak, de a fő profil azért megmaradt. A másik indok talán az lehet, hogy a Volkswagen új sportautója, a Bluesport már középmotorral lesz hajtva, ami lényegében egy fordított farhajtásnak felel meg, amit a Porsche már évtizedek óta alkalmaz. Igaz, a padlólemez lehetővé teszi majd a motor keresztben való beépítését is, így bármilyen megoldással előrukkolhatnak. Harmadik előnyként pedig felhozhatnánk a VW és Porsche harmincegy évvel ezelőtti közreműködését is, melynek eredményeképpen jött létre a 914-es, a mai napig is utolsónak számító középmotoros Vw modell.

A padlólemez tehát különleges kialakítású lesz, mégpedig moduláris (MBS- Modular Standard Platform, vagyis Moduláris Szabványú Padlózat), így közös lemezre épülhet majd a wolfsburgiak legkisebb és legnagyobb modellje is, valamint a sportverzió. Persze nem csak a Volkswagen fogja használni az új fejlesztést, a Porsche és az Audi egyes modelljei is erre alapoznak majd. Ezt az alváz kialakítást egyéb típusok mellett a jövőbeli Lamborghini és Bentley modellek, valamint a Porsche családi autói is hasznosíthatják.

Az anyacég mindemellett a Bluesport egyéb jellemzőit is folyamatosan fejleszti. Ez lesz a piacon kapható, kategóriájában a legkisebb tömeggel rendelkező, középmotoros, kompakt roadster, melynek építésekor nem csak a sportosságra, hanem a fogyasztásra és a károsanyag kibocsátásra is odafigyeltek. Erre utal a nevében szereplő „Blue" kifejezés, ami már az eddigi modellkínálatukban is megjelent. Lesz benne start-stop automatika, amely a városi közlekedésben spórol majd üzemanyagot, valamint energia-visszanyerő rendszer, amely a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja majd. Az autó tehát mind városi, mind szerpentines, országúti körülmények között stabilan megállja a helyét. A sorozatgyártásról egyelőre nem sokat lehet tudni, valószínűleg két-három éven belül belekezdenek.

Talán a gyártó előnyére válik a vérfrissítés, nem is beszélve az új hajtásfajta által átélhető élményekről, a tunerek legnagyobb örömére.