Hogy végül miért is a nagy sportautó múlttal rendelkező Porsche kapta meg a tervezés jogát? Talán éppen ezért. Hiszen a sportkocsikon kívül nem nagyon gyártottak eddig más típusokat. Persze kilengéseik nekik is voltak, de a fő profil azért megmaradt. A másik indok talán az lehet, hogy a Volkswagen új sportautója, a Bluesport már középmotorral lesz hajtva, ami lényegében egy fordított farhajtásnak felel meg, amit a Porsche már évtizedek óta alkalmaz. Igaz, a padlólemez lehetővé teszi majd a motor keresztben való beépítését is, így bármilyen megoldással előrukkolhatnak. Harmadik előnyként pedig felhozhatnánk a VW és Porsche harmincegy évvel ezelőtti közreműködését is, melynek eredményeképpen jött létre a 914-es, a mai napig is utolsónak számító középmotoros Vw modell.
A padlólemez tehát különleges kialakítású lesz, mégpedig moduláris (MBS- Modular Standard Platform, vagyis Moduláris Szabványú Padlózat), így közös lemezre épülhet majd a wolfsburgiak legkisebb és legnagyobb modellje is, valamint a sportverzió. Persze nem csak a Volkswagen fogja használni az új fejlesztést, a Porsche és az Audi egyes modelljei is erre alapoznak majd. Ezt az alváz kialakítást egyéb típusok mellett a jövőbeli Lamborghini és Bentley modellek, valamint a Porsche családi autói is hasznosíthatják.
Az anyacég mindemellett a Bluesport egyéb jellemzőit is folyamatosan fejleszti. Ez lesz a piacon kapható, kategóriájában a legkisebb tömeggel rendelkező, középmotoros, kompakt roadster, melynek építésekor nem csak a sportosságra, hanem a fogyasztásra és a károsanyag kibocsátásra is odafigyeltek. Erre utal a nevében szereplő „Blue" kifejezés, ami már az eddigi modellkínálatukban is megjelent. Lesz benne start-stop automatika, amely a városi közlekedésben spórol majd üzemanyagot, valamint energia-visszanyerő rendszer, amely a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja majd. Az autó tehát mind városi, mind szerpentines, országúti körülmények között stabilan megállja a helyét. A sorozatgyártásról egyelőre nem sokat lehet tudni, valószínűleg két-három éven belül belekezdenek.
Talán a gyártó előnyére válik a vérfrissítés, nem is beszélve az új hajtásfajta által átélhető élményekről, a tunerek legnagyobb örömére.