Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Három gyémánt
A párizsi autóshow már nincs olyan messze, mégis van olyan gyártó, aki már nem bírja ki a várakozást. Még a szalon előtt csinál egy kis reklámot a terméknek azzal, hogy képeket és tulajdonságokat szivárogtat ki. A japán Mitsubishi gyár ugyanis néhány dolgot elárult az Európában még idén bemutatkozó i-Miev-ről.

Igen, az i-Miev idén már Európában is hódítja a piacokat. Természetesen ez egy speciálisan európai igényekhez gyártott változat lesz, így a már ismert, belpiacos járműhöz képest sok változtatást eszközöltek rajta a tervezők. Többek között átszabták a lökhárítókat, és az utastéren is kisebb műtéteket hajtottak végre, kényelmesebbé téve így az utazást. Emellett a legnagyobb figyelmet az európai biztonsági szabályok maximális betartására fordították, hiszen az i-Miev aktív stabilizátor rendszert (ASC) kapott, valamint oldal-, és függönylégzsákokat szereltek a kisautóba.

A kocsi tervezésénél a legfőbb szempont a környezet megóvása és az energiatakarékosság volt. Nem véletlen tehát, hogy a kis „gyémánt" teljesen elektromos hajtáslánccal büszkélkedhet. Mint azt már a gyártó korábban is ismertette, a járművet egy lítium-ionos akkumulátor táplálja. A hajtásra egy kicsike elektromos motort használnak, ami azért erősnek mondható a maga hatvannégy lóerejével és 180 Nm-es forgatónyomatékával. Ezen adatok tudatában nem is feltételeznénk egy mai elektromos járműről, hogy még így is képes megtenni egyetlen töltéssel akár 160 kilométert is. Ebből is látszik, hogy inkább csak városi forgalomban lesz használható, és kisebb kirándulásoknál.

Az európai megjelenést az idei év decemberére tervezik a gyártók, és indulásnak mindjárt tizennégy országban fogják forgalmazni, köztük a három legfontosabb állomás Anglia, Franciaország és természetesen Németország lesz. Az áráról is esett már szó, s minden bizonnyal nem az olcsó kategóriába sorolhatjuk kisautó mivolta ellenére, hiszen az induló ára harmincezer eurónál kezdődik. Ezt a Mitsubishi is tudja, ezért a legtöbb országban ezen összeg alá próbálja szorítani az árat a vezetőség.

Az autó töltési módjáról egyelőre nem esett szó, és a képekből is csak annyi látszik, hogy töltőállomásokon tankolják. Még nem tudni lesz-e benne hálózati dugalj az otthoni töltéshez, de már csak egy hónap, és a párizsi szalonon minden kiderül.