Ikuo Maeda nem ismeretlen a szakmában, eddig is a gyárnál dolgozott, sőt édesapja is dizájner volt a cégnél, ő tervezte az RX7-est. Fia az RX8-as formáját álmodta meg, ami annyira tetszett a japánoknak, hogy vezetőnek nevezték ki. Nem is tétlenkedett sokáig, létrehozott egy teljesen új irányvonalat, név szerint a Kodót. Elődjét Laurenz van den Acker-t váltotta a főnöki székben, aki a Renault-hoz távozott és magával vitte a Nagare-filozófiát. Maeda, „Speedy" beceneve ellenére egyébként rettentő nyugodt ember, lassan és tisztán beszél. Ám ha eljön a hétvége, akkor az ötvenegy éves tervezőt japán valamelyik versenypályáján megtalálhatjuk.
Az új formavilág tehát a Kodo lett. Maeda szerint az autók alakja mindig egy lelket tükröz mozgás közben. Példának hozta fel a gepárdot ugrás előtt, vagy az íjászt, aki éppen a feszített húrt engedi el. Azt vallja, hogy az embernek maximálisan eltökéltnek, precíznek, és energiával telinek kell lennie ahhoz, hogy szabadon dolgozhasson.
Aki szereti a metafizikát, annak a mérnök szívesen megmutatja az új formatervét, a Shinari-t. A négyajtós kupé ugyanis teljesen új mértékegységrendszert hozott a Mazda életébe. Éles legömbölyítések és felületek, szinte már pont formájú első és hátsó fényszórók, kiemelt orrész, valamint izmos test jellemzi a modellt. Szinte már fel sem tűnik, hogy a teljes hossza 4,88 méter, és 1,34 méter magas. Csak a dinamizmusában gyönyörködhetünk.
A belső tér is a tervező sebességmániájának szüleménye. Ha még egy métert sem mentünk az autóval, akkor is már a belső tér letisztult, bár kissé futurisztikus kialakításából adódóan elönt minket az adrenalin. Teljesen tiszta formavilág, jól látható műszerfal, erős oldaltartású ülések. Sehol egy felesleges kallantyú vagy kütyü. Egyszerűen csak sportos. Persze a fedélzeti számítógép mindent megmutat a sofőrnek; van ott internet, navigáció, hifi, és ráadásul három féle profil közül is választhatunk.
Az autót a párizsi autószalonra szánják a mérnökök, ahol majd teljes egészében megcsodálhatjuk. Még sok mindent nem tudhatunk róla, hiszen a lepel még nem libbent le minden részletéről. Egy azonban bizonyos: nagyon jót fog tenni a szemléletváltás a szinte teljesen ugyanolyan Mazda modellek felfrissítésének érdekében.