Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Betola-Kodo
A Mazda autógyár új formatervező-vezetőt köszönthet Ikuo Maeda személyében, aki egy teljesen új irányzatot vezet be a japán óriásnál. Kell is a vérfrissítés, hiszen a drága, de nagyon megbízható márka modelljei nem igazán fogynak mostanság.

Ikuo Maeda nem ismeretlen a szakmában, eddig is a gyárnál dolgozott, sőt édesapja is dizájner volt a cégnél, ő tervezte az RX7-est. Fia az RX8-as formáját álmodta meg, ami annyira tetszett a japánoknak, hogy vezetőnek nevezték ki. Nem is tétlenkedett sokáig, létrehozott egy teljesen új irányvonalat, név szerint a Kodót. Elődjét Laurenz van den Acker-t váltotta a főnöki székben, aki a Renault-hoz távozott és magával vitte a Nagare-filozófiát. Maeda, „Speedy" beceneve ellenére egyébként rettentő nyugodt ember, lassan és tisztán beszél. Ám ha eljön a hétvége, akkor az ötvenegy éves tervezőt japán valamelyik versenypályáján megtalálhatjuk.

Az új formavilág tehát a Kodo lett. Maeda szerint az autók alakja mindig egy lelket tükröz mozgás közben. Példának hozta fel a gepárdot ugrás előtt, vagy az íjászt, aki éppen a feszített húrt engedi el. Azt vallja, hogy az embernek maximálisan eltökéltnek, precíznek, és energiával telinek kell lennie ahhoz, hogy szabadon dolgozhasson.

Aki szereti a metafizikát, annak a mérnök szívesen megmutatja az új formatervét, a Shinari-t. A négyajtós kupé ugyanis teljesen új mértékegységrendszert hozott a Mazda életébe. Éles legömbölyítések és felületek, szinte már pont formájú első és hátsó fényszórók, kiemelt orrész, valamint izmos test jellemzi a modellt. Szinte már fel sem tűnik, hogy a teljes hossza 4,88 méter, és 1,34 méter magas. Csak a dinamizmusában gyönyörködhetünk.
A belső tér is a tervező sebességmániájának szüleménye. Ha még egy métert sem mentünk az autóval, akkor is már a belső tér letisztult, bár kissé futurisztikus kialakításából adódóan elönt minket az adrenalin. Teljesen tiszta formavilág, jól látható műszerfal, erős oldaltartású ülések. Sehol egy felesleges kallantyú vagy kütyü. Egyszerűen csak sportos. Persze a fedélzeti számítógép mindent megmutat a sofőrnek; van ott internet, navigáció, hifi, és ráadásul három féle profil közül is választhatunk.

Az autót a párizsi autószalonra szánják a mérnökök, ahol majd teljes egészében megcsodálhatjuk. Még sok mindent nem tudhatunk róla, hiszen a lepel még nem libbent le minden részletéről. Egy azonban bizonyos: nagyon jót fog tenni a szemléletváltás a szinte teljesen ugyanolyan Mazda modellek felfrissítésének érdekében.