Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A nagy túrázó
A Bentley az angol kézművesipar megingathatatlan cégének számított a Rolls Royce-szal együtt. Nívós, maximális luxusra tervezett autói a felső kategória legfelső szintjén uralkodnak. A márka azonban belátta, hogy vérfrissítésként egy sportosabb változatot is piacra kell dobnia. Ez volt a Continental GT.

A gyártó végre lerántotta a leplet a teljesen átszabott GT 2011-es változatáról. Első ránézésre azt gondolnánk, hogy semmi változás nem történt a karosszérián, ám a britek biztosítanak arról, hogy minden karosszériaelem teljesen újra van konstruálva. Közelebbről szemügyre véve a dolgot egyből láthatjuk, hogy a ráncfelvarrás több, kiváló részletet is tartalmaz. Az autó övvonala magasabb, és az oldalablakok valamelyest elnyújtottabbak. Ezen kívül teljesen új első fényszórókat kapott a jármű, a hátsókat pedig a gyártó másik típusa, a Mulsanne ihlette meg.

A külsőhöz hasonlóan a belső tér is csak „kisebb" változtatásokon ment keresztül. A teljes megjelenést újraszabták. Új a kijelzőpanel, valamint a felhasznált anyagok magasabb minőségűek. A karcsúsított első üléseknek köszönhetően a hátul ülő utasok nagy örömére a lábterük több mint öt centiméterrel gyarapodott. A tört fehér bőrborításhoz pedig nagyon jól illik a sötétebb színű laminált faburkolat is.

A Bentley mérnökei az autó teljesítőképességét sem hagyták figyelmen kívül. A felfüggesztés egyes elemeit alumíniumból készítették, a kormányzási rendszert teljes egészében kicserélték, valamint egy 40:60-as arányú összkerékhajtást építettek a sportlimuzinba. Az erőt a szintén átdolgozott, hatliteres, W12-es motor szolgáltatja, egészen pontosan 575 lóerőt és 699 Nm-t. Ez az előző modellhez képest nagyjából hét százalékos növekedést jelent. A kocsi 4,4 másodperc alatt tudja elérni a százas tempót, majd néhány másodperc múlva azt vesszük észre, hogy már a 319 km/h-s véglegesített tempóval száguldunk. A szén-dioxid kibocsátását is nagyjából tíz százalékkal sikerült csökkenteniük a tervezőknek, így környezetbarátabb, mint valaha.

Jövőre a cég egy négyliteres, V8-as erőforrás beépítését is tervezi a W12 helyére, és bár a lehetőségek korlátozottak, a gyártó azt mondja, hogy ezzel a motorral csak bővülni fog a lehetőségek tárháza, nem pedig csökkenni.