Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kettőt fizet, hármat kap
Hazánkban gyártott hibridek? A válasz: igen. Lesznek. Már nem kell sokat várni rájuk. Senki ne gondoljon világszerte ismert márkára, ez még nem az. Még. Reméljük azonban, hogy az lesz. Magyarok tervezte, magyar autó, ráadásul a piacon kellőképpen versenyképes. Az Antro csoport gyümölcse végre beérett.

Őriszentpéteren ugyanis létezik egy csoport, amely már kilenc éve dolgozik egy, a világon talán egyedülálló hibriden. A fejlesztés célja az volt, hogy létrehozzanak egy olyan járművet, amely keveset fogyaszt, környezetbarát, és nagy hatótávolsággal rendelkezik. Két évvel ezelőtt el is készült a prototípus. Két félét szeretnének sorozatban gyártani, az egyik a három, a másik a hat személyes verzió. A karbon-kompozit anyagból készült Solo-Duo jármű háromszemélyes változata háromszáz, míg hatszemélyes változata hétszáz kilogrammot nyom.

A jármű motorja tehát üzemanyaggal és elektromos árammal egyaránt hajtható lesz. Ráadásul a tetőn elhelyezkedő napelemek segítségével szintén tölthetők az akkumulátorok, ezekkel pedig akár húsz kilométert is képes megtenni. Sőt, az akkukat ezen kívül nem csak a saját motorjával, hanem az utastérbe épített pedálgenerátorokkal is fel lehet tölteni. Amellett tehát, hogy takarékos, még az egészségünket is szem előtt tartja. A hatótávolsága eléri az ezer kilométert, fogyasztása pedig a két litert száz kilométerenként. Szén-dioxid kibocsátása a mai legkorszerűbb járművekének nagyjából fele, 45-63 gr/km. Ez nagyon jó érték, főként akkor, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a végsebessége elérheti a 140 km/h-t is.

De a jármű nem csak ettől különleges. Ugyanis az idő nagy részében egy hatszemélyes jármű kihasználatlan marad, így ketté lehet bontani, és így két darab háromszemélyes járművet kapunk, vagyis így lesz a két szólóból duó. Rettentően ötletes megoldás ez, hiszen a család két Solo megvásárlásával nem csak két kisebb járművet, hanem egy tágasabb, családi autót is magáénak tudhat. Ráadásul a Solo árát a tervezők nagyjából 3-3,5 millió forint környékére szeretnék beszabni, így akár versenyképes lehetne a keletről érkező járművekkel szemben. Az autót már a brit trónörökös, valamint a párizsi autóshow közönsége is megtekintette.

A cég az évek során továbbfejlesztette a járművet, ám először nem vele, hanem egy kisebb projekttel szeretne a piacra kerülni. Éppen ezért terveztek egy ultrakönnyű, bőrönd méretűre összehajtható elektromos robogót, amely pedállal is hajtható. A Moveo névre keresztelt kismotor prototípusa már elkészült, és már csak befektetőkre van szükség a 2011-es sorozatgyártás elindításához. A Solo-Duo család gyártásának elindítását a mérnökök két-három éven belülre tervezik, a gyártósort pedig székhelyükön, Őriszentpéteren szeretnék felállítani.