Ez lett tehát az első négyajtós Mini, amit lényegében akár ötajtósnak is hívhatunk. Tágasra sikeredett a belső tér, ráadásul kedvünk szerint variálhatjuk az elrendezést. A csomagtér 350 literesről akár 1150 literesre is bővíthető. A már négy méteres hosszán túl a legkülönfélébb változásokon ment keresztül a ma már kicsinek sem éppen mondható jármű. Három féle benzines, és két dízelmotorral kapható, sőt a Cooper S Countryman mellett a Cooper D Countryman is fel van szerelve ALL4 rendszerrel, azaz összkerékhajtással.
Hat légzsák segít a passzív biztonságban, merev vázszerkezet fogja fel az ütközéseket, és a menet stabilizátor már alapfelszereltségként bele van szerelve minden modellbe. A kerekekbe nyomásellenőrző rendszer van integrálva, ami már csak hab a tortán. A kocsi hajtásáról tehát Euro 5-ös előírásoknak megfelelő motorok gondoskodnak. A paletta a 90 lóerős változattól egészen a 185 lóerős, turbós változatig terjed. Az alapváltozat hat sebességes, manuális váltót rejt magában, ami helyett extraként rendelhető egy ultra gazdaságos hatsebességes automataváltó is, melyet a kormánykeréken elhelyezett karokkal működtethetünk.
A kocsi alapára 6, 13 millió forinttól indul, a legfelszereltebb Cooper S változat pedig 8,47 millióba kerül. Nem éppen olcsó mulatság, de cserébe rengeteg extrát és élményt kapunk.
A cikk végére egy kis érdekességet is tartogatunk. A BMW ugyanis régóta tervezgeti, hogy a Minivel beszáll a Rallyba. Megbízták tehát a ProDrive-ot, a jó öreg Subaru fenomént, hogy készítsen a Countryman-ből WRC-t. Kémfotókon már látszanak a még koránt sem kiforrott átalakítások, úgymint a szélesítések és az íróasztalként is kiválóan használható hátsó szárny, a többit a matricák eltakarják. A tesztek már elkezdődtek a murvás pályákon, és a jelek szerint szépen szól a kis vadóc.
Úgy tűnik, régi hírnevéhez hű marad az új Mini, és reméljük sok izgalmas percet szerez majd a rajongói számára.