Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A maxi Mini
Kicsi, könnyen vezethető, nagyon megbízható és Mr. Bean is odavan érte. A Mini a britek egyik szimbóluma lett, igaz, az új változat már csak részben angol. Aki ült már benne, az jól tudja, hogy a hátul ülőknek esélyük sincs a kényelemre. Ezt próbálták kiküszöbölni a ma már Magyarországon is kapható Countryman-nel.

Ez lett tehát az első négyajtós Mini, amit lényegében akár ötajtósnak is hívhatunk. Tágasra sikeredett a belső tér, ráadásul kedvünk szerint variálhatjuk az elrendezést. A csomagtér 350 literesről akár 1150 literesre is bővíthető. A már négy méteres hosszán túl a legkülönfélébb változásokon ment keresztül a ma már kicsinek sem éppen mondható jármű. Három féle benzines, és két dízelmotorral kapható, sőt a Cooper S Countryman mellett a Cooper D Countryman is fel van szerelve ALL4 rendszerrel, azaz összkerékhajtással.

Hat légzsák segít a passzív biztonságban, merev vázszerkezet fogja fel az ütközéseket, és a menet stabilizátor már alapfelszereltségként bele van szerelve minden modellbe. A kerekekbe nyomásellenőrző rendszer van integrálva, ami már csak hab a tortán. A kocsi hajtásáról tehát Euro 5-ös előírásoknak megfelelő motorok gondoskodnak. A paletta a 90 lóerős változattól egészen a 185 lóerős, turbós változatig terjed. Az alapváltozat hat sebességes, manuális váltót rejt magában, ami helyett extraként rendelhető egy ultra gazdaságos hatsebességes automataváltó is, melyet a kormánykeréken elhelyezett karokkal működtethetünk.

A kocsi alapára 6, 13 millió forinttól indul, a legfelszereltebb Cooper S változat pedig 8,47 millióba kerül. Nem éppen olcsó mulatság, de cserébe rengeteg extrát és élményt kapunk.

A cikk végére egy kis érdekességet is tartogatunk. A BMW ugyanis régóta tervezgeti, hogy a Minivel beszáll a Rallyba. Megbízták tehát a ProDrive-ot, a jó öreg Subaru fenomént, hogy készítsen a Countryman-ből WRC-t. Kémfotókon már látszanak a még koránt sem kiforrott átalakítások, úgymint a szélesítések és az íróasztalként is kiválóan használható hátsó szárny, a többit a matricák eltakarják. A tesztek már elkezdődtek a murvás pályákon, és a jelek szerint szépen szól a kis vadóc.

Úgy tűnik, régi hírnevéhez hű marad az új Mini, és reméljük sok izgalmas percet szerez majd a rajongói számára.