Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
iOnizálás
A Párizsi Autószalonon fog bemutatkozni a Peugeot új elektromos kisautója, az iOn. Szériaváltozatban lesz látható, hiszen a jármű már készen áll a gyártásra. Igazi, városi modellel állunk szemben, amely nem csak magánszemélyeknek, hanem a környezetvédelem iránt elkötelezett vállalatoknak is jó szolgálatot tehet.

A járművet tehát városi közlekedésre szánták, hiszen a felmérések szerint a munkába indulók többsége napi szinten nem megy többet száz kilométernél. Éppen ezért az egy töltéssel megtehető útszakasz hossza 150 km. A manőverezhetősége kiváló, nem bocsát ki zajt, sem pedig füstöt. Száz kilométer megtételéhez nagyjából négyszázharminc forintnyi villamos energiára van szükség, ez 1,3 literes fosszilis üzemanyag fogyasztásnak felel meg, ami az üzemanyagárak növekedésével tovább csökkenhet, ráadásul egy otthoni napelem rendszer kiépítésével a megtérülés után teljesen ingyenessé is válhat.

A lítium-ionos akkuk feltöltése roppant egyszerűen történhet, hiszen a hálózatról hat óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Aki pedig sietne, az egy gyorstöltővel fél óra alatt nyolcvan százalékosra pumpálhatja az energiaforrásokat. Ráadásul a tulajdonosnak csak annyi a dolga, hogy csatlakoztassa a töltőt, hiszen a jármű automatikusan vezérli a feltöltési folyamatot, ezáltal biztosítja az akkuk hosszabb élettartamát. Ezek a töltési idők tökéletesen megfelelnek az európai dolgozók munkában töltött idejével, hiszen az adatok szerint az autók, idejük kilencven százalékát állva töltik.

A padlólemez alatt elhelyezett akkumulátorok a súlypontot alacsonyabbra tolják, így az autó sokkal stabilabbá válik. Ráadásul egy védőburkolat alatt vannak, így ütközéskor is megfelelő védelem alatt állnak az utasok. Emellett a biztonságról menetstabilizátor, hat légzsák, vészfék asszisztens, valamint elektronikus fékerőelosztó gondoskodik. A villanymotor tervezésekor a megbízhatóságra, illetve a tartósságra törekedtek, így garantált a hosszú élettartam. A háromfázisú váltakozó áramú, állandó mágneses szinkronmotor az akkuktól egy átalakító segítségével kap váltakozó áramot. A teljesítménye hatvannégy lóerő és 180 Nm, ami minden fordulatszám tartományban rendelkezésre áll. A motor a fordulatszám csökkentő fogaskerék áttétellel együtt a hátsó tengely előtt helyezkedik el, és azt is hajtja.

A jövőre már szériagyártásban készített autó a Peugeot palettáján valószínűleg nem az egyetlen teljesen elektromos jármű lesz, a gyártó ugyanis egy, a Partner alapjaira épített haszonjármű bemutatását is tervezi.