Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A mi elektromos autónk
Megszereztük az új receptet, ami így hangzik: Végy egy öreg Suzuki Swiftet és alakítsd át elektromos üzeműre. Nagyon egyszerű, magyar, és nem is tart sokáig. Bár az ára még nem kevés, azért már most versenyre kelhet bármely nyugati, elektromos autóval.

A TZ-ELMA Zrt. fejlesztésében elkészült a róla elnevezett jármű, melynek nevében a TZ a Total Zero Emission -t (nulla károsanyag kibocsátás), az ELMA pedig elektromos autót jelent -írja a zöldauto.info. Dr. Bednár András és csapata elkészítette az első, elektromos „mi autónkat", mely már több mint két éve működik. Azóta még egy készült belőle. A Suzukit azért választották, mert egy családi, kényelmes kis autót szerettek volna készíteni, nem pedig egy kétüléses kis matchboxot.

Ha hiszik, ha nem, a jármű hatótávolsága százhatvan kilométer egy töltéssel, és még a végsebessége is kiváló, hiszen meghaladja a 130 km/h-t. A tervezők először is felmérték, hogy egy átlagember napi vezetési távolsága nem haladja meg a száz kilométert. Ezért gondolták, hogy elkelne egy olyan jármű, amely ennek akár majd kétszeresét is megteszi, és a legkiválóbb városi közlekedési formák közé tartozik. Ráadásul nem bocsát ki semmilyen káros anyagot.

A fejlesztés olyan irányba történt, hogy egy egyszerű autószerelő is akár negyven óra alatt teljesen elektromos üzeművé alakíthassa a járművet. A másik gondolat az volt, hogy a hosszabb hatótáv érdekében olyan akkucsere telepeket hozzanak létre, melyek automatikusan cserélik a szabvány méretű akkumulátor csomagokat. Most is azon dolgoznak, hogy a napelemek segítségével még olcsóbbá és könnyebbé tegyék a feltöltést. Az átalakítás ára egyébként nagyjából hétezer eurótól akár harmincezer euróig is terjedhet, de ekkora összegért már több száz kilométeres hatótávot, és nagy végsebességet kaphatunk. Lehet, hogy soknak tűnik, de ne feledjük, hogy az üzemanyag ára kilométerenként átlagosan öt forint. Ez azért nem is olyan rossz, alapul véve azt is, hogy egy átlagos ma gyártott elektromos autó ára is meghaladja a harmincezres határt, és még a hatótávja is kisebb.
Rengeteg kidolgozott tervük van, autóra, töltőállomásokra és cseretelepekre vonatkozólag, már csak a támogatás hiányzik.

Mint mindig. Európában máshol nem csak a vásárlókat támogatják, hanem a fejlesztőket is, hiszen látják bennük a jövő fantáziáját és a valódi környezetvédelmi értékeket. Reméljük, itthon is felfigyelnek már végre az ilyen mérvű fejlesztésekre, és konkrét tervekkel állnak elő a támogatási rendszerrel kapcsolatban.